خبرگزاری کار ایران

ایوبی: در دنیا امور فرهنگی به شهرداری‌ها واگذار شده است

کد خبر : ۲۱۳۶۱۲

مروز امور فرهنگی به شهرداری‌ها واگذار شده و رقابت شهرداری‌ها بر سر برنامه‌های فرهنگی است و شهرداران بر‌تر دنیا بر اساس ایده‌های نوین انتخاب می‌شوند.

نشست مشترک مدیران سازمان سینمایی و مدیران یکی از بانکها برگزار شد.
به گزارش ایلنا «حجت الله ایوبی» رییس سازمان سینمایی در این نشست گفت: در تمام کشورهایی که فرهنگ در جایگاه مناسبی قرار دارد شهرداری‌ها همکاری‌های تنگاتنگی در این عرصه دارند و حتا نقش حمایت شهرداری‌ها، از وزارت فرهنگ در کشورهای مختلف بیشتر است.
وی یادآور شد: اجرای این روند علاوه بر آمریکا در اروپا، چهره فرهنگی این قاره را تغییر داد. از وقتی این اتفاق افتاد چهره اروپا تغییر کرد.
رییس سازمان سینمایی توضیح داد: امروز امور فرهنگی به شهرداری‌ها واگذار شده و رقابت شهرداری‌ها بر سر برنامه‌های فرهنگی است و شهرداران بر‌تر دنیا بر اساس ایده‌های نوین انتخاب می‌شوند.
ایوبی با بیان اینکه مفهوم شهرداری در تهران در سالیان اخیر تغییر کرده توضیح داد: در دوران حضور قالیباف نیز اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگ از سوی شهرداری‌ها رخ داد و این امر به کلان شهرهایی مانند تبریز و اصفهان تسری پیدا کرد که این روند به سود عرصه فرهنگ و هنر شد.
وی با بیان اینکه دوست داریم بانک شهر نیز در عرصه فرهنگ پیشتاز باشد گفت: در اغلب برنامه‌های موثر فرهنگی نام چند بانک دیده می‌شود و در ایران نیز بانک‌ها در حال ورود کردن به برنامه‌های فرهنگی هستند؛ در حوزه تجسمی بانک‌ها در سال‌های اخیر ورود پیدا کردند و امروز یک بانک شاید ۱۰ اثر از سهراب سپهری را به عنوان گنجینه در اختیار داشته از این منظر پیشتار است.
رییس سازمان سینمایی اظهار کرد: عرصه سینما جذاب است و سینماگران نیازمند به همکاری هستند. تصور می‌کنم با توجه به تغییرات بانک شهر، سازمان سینمایی در کنار این بانک قرار دارد و امیدوارم بتوانیم پروژه‌های مشترکی را اجرا کنیم و حاصل این همکاری برای طرفین رضایت بخش باشد.
ایوبی ادامه داد: دوست داریم شما برای دیگران درس شوید نه درس عبرت و سرمایه گذاری موفقی در سینما داشته باشید و خبر حضور شما در سینما برای اهالی فرهنگ امید آفرین خواهد بود.
وی تاکید کرد: در نیم سال ابتدایی سال ۹۳ نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش فروش آثار سینمایی داشتیم و این در حالی است که در دنیا به دلیل حضور رقبای تصویری دیگر و دیگر رسانه‌های تصویری، شاهد افت مخاطب سینما هستیم.
رییس سازمان سینمایی با اشاره به اجرای طرح سینما سلام به صورت رایگان در دوره اول و نیم بها در دوره دوم یادآور شد: اجرای این طرح و استقبال مردم نشان داد مردم سینما را دوست دارند و در دوره دوم و با وجود نیم بها بودن قیمت بلیت‌ها، بیش از ۸۵ درصد از ظرفیت سینما‌ها مملو از علاقه مندان به سینما شد.
ایوبی گفت: سینما کوروش به عنوان یکی از سینمای تازه تاسیس، به حدی مورد استقبال قرار گرفت که واحدهای تجاری این مجتمع به سرعت راه افتاد و افزایش قیمت چند درصدی پیداکرد.
«حسین محمد پورزرندی» مدیرعامل بانک شهر نیز در این دیدار با تبریک عید غدیر افزود: خوشحالیم در جمع اهالی فرهنگ و مدیریت سینما هستیم. ۹ سال در شهرداری تهران بودم اما به دلیل ارتباط با بخش اجتماعی، به مسائل اجتماعی و اهمیت کارکرد فعالیت‌های فرهنگی در کاهش مسائل اجتماعی واقف هستم.
وی یادآور شد: امروز مسئله اصلی فرهنگ است و اقتصاد هم باید به عرصه فرهنگ کمک کند و همانگونه که مقام معظم رهبری بار‌ها به اهمیت فرهنگ تاکید فرمودند باید تلاش کنیم اقتصاد موتور احیای فرهنگ باشد.
مدیرعامل بانک شهر یادآور شد: بانک شهر را با سیتی بانک‌های دنیا مقایسه می‌کنیم؛ این سیتی بانک‌ها مدل شبیه‌بان شهر دارند و مدیریتشان از سوی شهرداری‌ها انتصاب می‌شود.
پورزرندی ادامه داد: بسیاری از مسائل که امروز در عرصه شهری هزینه به دوش شهرداری‌ها می‌گذارند با فرهنگسازی و هزینه کمتر قابل رفع است؛ عرصه فرهنگ اقتصادی نیز بوده و استفاده از ابزار فرهنگی در تغییر رفتار‌ها موثر است.
وی تصریح کرد: بانک رسالتی بنام بانکداری اجتماعی دارد. ساخت برخی مجتمع‌ها از جمله سینما و پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی بانک‌ها بسیار اثرگذار است. علاقه و اعتقاد داریم که می‌توان در یک فیلم تصویری از بانک ارائه شود که در اذهان عمومی ماندگار شود و نمونه این امر حمایت بانک گردشگری از فیلم شهرموش‌ها ۲ است.
مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه این بانک تنها به دنبال سود نیست اظهار امیدواری کرد که نتیجه همکاری سازمان سینمایی و بانک شهر موفقیت آمیز باشد.
«خیر الله بیراموند» معاون بازاریابی در امور مشتریان‌بان شهر نیز با اشاره به تهیه توافقنامه میان طرفین، درباره تعهدات بانک شهر و سازمان سینمایی توضیحاتی ارائه کرد.
نصب دستگاه‌های پوز و خود‌پرداز و اینترنت بانک، مشارکت در پروژه‌های عمرانی فرهنگی از جمله مفاقد این قرار داد است.
«بیراموند» همچنین یادآور شد: سینما‌ها صرفا با کاربری فرهنگی کاربرد ندارند و خوشبختانه پیشنهاد ما مبنی بر کاربری چند منظوره پروژه‌های سینمایی مورد قبول سازمان سینمایی واقع شد و بانک شهر آماده همکاری در ساخت چنین پروژه‌هایی با توجیه اقتصادی را دارد.
وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات مستقیم به هنرمندان و سرمایه گذاری در ساخت آثار سینمایی با توجیه اقتصادی از دیگر مفاد این توافقنامه است.
بیراموند ادامه داد: ما این آمادگی را داریم سینماهایی مانند لاله زار را تبدیل به احسن کرده و از قبال آن، سالن‌های سینمایی مورد نیاز شهر در بخش‌های مختلف را بسازیم.
سید مصطفی ابطحی قائم مقام امور اقتصاد و سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی بصری گفت: حضور مدیرانی از جنس فرهنگ در بانک شهر کار ما را ساده می‌کند.
به گفته وی، ارائه تسهیلات سینماگران، مشارکت در ساخت فضاهای سینمایی با چند کاربری و مشارکت در تولید فیلم‌های سینمایی از جمله مواردی است که بر اساس توافقنامه، طرفین می‌توانند در این باره همکاری کنند.
معاون آموزش و پژوهش سازمان سینمایی تاکید کرد: ساخت فیلم‌های خوب درباره کارکرد بانک‌ها می‌تواند به آن‌ها در جذب سرمایه مردم کمک کند و در این راه مذاکراتی نیز با هنرمندان انجام شده است.
محمد احسانی معاون ارزشیابی آثار سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد مشاور ارشد رییس سازمان سینمایی، سید مصطفی ابطحی قائم مقام امور اقتصاد و سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی بصری، رمضانعلی حیدری به عنوان مشاور راهبردی سازمان سینمایی، تابش فر معاون ارتباط با شهرداری‌ها و خیر الله بیراموند معاون بازاریابی در امور مشتریان بانک شهر از مدیران حاضر در این جلسه بودند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز