خبرگزاری کار ایران

فرهاد توحیدی در گفتگو با ایلنا:

امیداریم بولتن‌نویسان دیروز نتوانند نمایندگان را تحت‌تاثیر قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۶۴

تضعیف پروانه نمایش؛ نا‌امنی در سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد و موجب می‌شود سنگ روی سنگ بند نشود / نزدیکان مدیریت سینمایی دولت گذشته از همه ظرفیت خود استفاده می‌کنند که دولت موفق نشود / اینکه گفته می‌شود بعضی سینماگران از آنسوی آب‌ها دستور می‌گیرند؛ درست نیست.

سخنگو و رئیس هیات مدیره خانه سینما معتقد است: امروز گروهی که در هشت سال گذشته با سوء‌مدیریت؛ وضعیت کشور را به حالت بحرانی درآورده‌اند؛ تلاش دارند تا نگذارند دولت فعلی به موفقیت‌هایی که پیش رو دارد؛ برسد.

فرهاد توحیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به مباحثی که پیرامون تقاضای مجلس برای اکران نشدن چند فیلم مطرح شده؛ گفت: براساس سیستم کشورداری ما؛ مجلس شورای اسلامی شان نظارتی دارد و بحثاجرا در اختیار وزارت ارشاد است و این وزارت ارشاد است که به فیلم‌ها مجوز می‌دهد.

توحیدی افزود: نمایندگان مجلس در سخنرانی‌های خود که بعد‌ها از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود یا از طریق صدا وسیما پخش می‌شود؛ به راحتی صحبت می‌کنند و مسائل مختلف کشور را بیان می‌کنند و بسیار دیده شده که انتقادات شدیدی به سیستم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور وارد می‌کنند و اشکالات کشور را به راحتی بیان می‌کنند البته درکنار آن توانایی‌ها و نقاط قوت کشور نیز بیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کسی از این سخنان برداشت منفی نمی‌کند یا آن را به سیاه‌نمایی تعبیر نمی‌کند؛ افزود: چرا وقتی نوبت به سینما می‌رسد و سینما می‌خواهد این اشکالات را بیان کند؛ همه به سینماگران ایراد می‌گیرند و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار سینماگر حق ندارد حرفی بزند.

توحیدی افزود: آنچه در سینما بیان می‌شود بازتاب جامعه است به همین دلیل باید همه و به‌خصوص مسئولان کمک کنند تا سینماگران در آثار خود اشکالات را بگویند. همانطور که این سینما نقاط قوت را نیز گفته است و به جامعه نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه سینمای ایران افتخارات بسیاری برای کشور و جامعه کسب کرده؛ گفت: هیچ فیلمسازی قصد ندارد با ساخت یک فیلم؛ اتفاق عجیب و غریبی در مملکت رقم بزند و هیچ سینما‌گری هرگز خودش را برانداز نمی‌داند و اینکه گفته می‌شود بعضی سینماگران از آنسوی آب‌ها دستور می‌گیرند؛ درست نیست.

توحیدی افزود: لازمه‌ی شادابی جامعه این است که اجازه دهیم هنرمندان در حوزه هنر پویا و خلاق رفتار کنند و آثاری روشنگرانه بسازند که نشان دهنده درد‌ها و رنج‌هاست.

وی درباره اینکه امروز گروهی قصد دارند تا جلوی پیشرفت سینمای ایران سد ایجاد کنند؛ گفت: متاسفانه کسانی که هشت سال با سوءمدیریت کشور را در وضعیت بحرانی قرار دادند؛ امروز علاقه ندارند توفیق این دولت را ببینند. نزدیکان مدیریت سینمایی در دولت گذشته از همه ظرفیت خود استفاده می‌کنند که این دولت موفق نشود و این تصمیم را آن‌ها از روز اول گرفته بودند.

وی با اشاره به اینکه مجلس؛ عصاره‌ی خرد جمعی است؛ گفت: از مجلس همیشه این انتظار می‌رود که با حوزه فرهنگ رفتاری همدلانه و تعاملانه داشته باشد و امیدواریم کسانی که روزی بولتن می‌نوشتند و امروز مشورت می‌دهند؛ نتوانند نمایندگان را تحت تاثیر قرار دهند.

توحیدی با اشاره به اینکه بین سازمان سینمایی و هنرمندان سینما تعامل و تفاهم خوبی برقرار شده؛ گفت: اینکه امروز اکثریت قاطع سینماگران از دولت حمایت می‌کنند توفیق بسیار خوبی است و دولت نیز باید قدر این حمایت را بداند زیرا چنین حمایت‌هایی مسئولیت دارد.

وی با اشاره به اینکه ایوبی و سازمان سینمایی نیز تصمیم خود را برای حمایت از سینماگران گرفته‌اند؛ گفت: سازمان سینمایی نیز باید قدر این حمایت را بداند و از سینماگران پشتیبانی کند. به‌طور مثال زمانی که مجوزی را برای یک فیلم صادر می‌کند صددرصد از آن مجوز حمایت کند زیرا پروانه نمایشی که به یک فیلم داده می‌شود؛ یک سند حاکمیتی است که اگر ارزش آن کاهش پیدا کند؛ اثرات خوبی برجامعه ندارد.

وی ادامه داد: تضعیف پروانه نمایش؛ نا‌امنی در فضای سرمایه‌گذاری و فیلم‌سازی را به دنبال دارد و اگر امروز این مسئله تضعیف شود در آینده‌ای نه چندان دور در سینما دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

توحیدی افزود: امروز کسانی که جلوی وزارت ارشاد می‌ایستند؛ باید بدانند که تبعات حرف‌ها و تصمیماتی که می‌گیرند؛ در آینده فضای فرهنگی و اخلاقی جامعه چه تاثیری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز