خبرگزاری کار ایران

بیش از ۲۰۰ تهیه کننده سینما اعلام کردند:

بی‌اعتبار کردن پروانه نمایش فیلم‌ها به ضرر سینمای ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۱۱

آیا متولیان امور نمی‌توانند بررسی‌ها، باید‌ها و نباید‌ها، پیش فرض‌ها، اقدامات، اعمال سلائق، خود را به پیش از صدور پروانه نمایش موکول کنند؟

شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران که شامل بیش از ۲۰۰ تهیه کننده می‌شود با انتشار بیانیه‌ای خواستار حمایت از تولید شدند.

به گزارش ایلنا متن این بیانیه که نسخه‌ای از آن برای ایلنا ارسال شده بدین شرح است:
در شرایطی که فضای سمعی و بصری کشور تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی قرار دارد، و شتاب در گسترشبازار کالاهای فرهنگی هر روزه از مخاطبان فارسی زبان می‌کاهد، وظیفه همگان حمایت از تولید، و جذب سرمایه و تقویت نیروی انسانی داخلی است. لذا ایجاد بحران در فضای سمعی و بصری کشور و دامن زدن به آن، آب ریختن به آسیاب تاراج کنندگان فرهنگ ایرانی اسلامی است. معضلات رنگارنگ در حوزه‌های گوناگون فرهنگی هنری یا ریشه در عدم تبیین نقشه راه و رویکرد در حوزه فرهنگ و هنر کشور دارد و یا عدم تمکین به قانون! ورود‌گاه و بی‌گاه متولیان تصمیم گیر و تصمیم ساز به حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری، و احیاء روش حساب کشی از یکدیگر و هیاهوی رسانه‌ای، حاصلی جز بی‌اعتبار کردن اندک ضوابط موجود در حوزه فرهنگ و هنر، و اشائه و شدت بخشیدن به طرح خیل بسیار سلائق گوناگون، بجای پایبندی به ظوابط و تقویت قانون مداری در این حوزه را ندارد. نادیده گرفتن ظرفیت‌های عظیم فرهنگی در جامعه ایرانی اسلامی و بی‌توجهی به تغییرات فرهنگی در خلال زمان، توسط متولیان امور، ‌‌‌ همان می‌کند که این روز‌ها با بی‌اعتبار کردن پروانه نمایش، سینمای ایران و به تبع آن تولید کنندگان فیلم ایرانی را دچار تزلزل کرده است. آیا متولیان امور نمی‌توانند بررسی‌ها، باید‌ها و نباید‌ها، پیش فرض‌ها، اقدامات، اعمال سلائق، و… خود را به پیش از صدور پروانه نمایش موکول کنند؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز