خبرگزاری کار ایران

بدون مرز؛ بهترین فیلم آسیایی جشنواره توکیو شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۳۵

فیلم «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری و به تهیه‌کنندگی مجتبی امینی در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برنده جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی شد.

جمعه شب ۳۱ اکتبر(۹ آبان‌ماه) برندگان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو معرفی شدند و فیلم سینمایی «بدون مرز» نخستین ساخته بلند امیرحسین عسگری از ایران در اولین اکران جهانی خود جایزه اصلی بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا؛ «بدون مرز» برای دریافت جایزه ۱۰ هزار دلاری این بخش با ۹ فیلم دیگر رقابت کرد. کامرون بیلی مدیر هنری جشنواره فیلم تورنتو یکی از سه داور بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی بود.

«بدون مرز» داستان پسری را روایت می‌کند که هر روز برای ماهی‌گیری به کشتی به گل نشسته‌‎ای در نقطه صفر مرزی پا می‌گذارد و آنجا را به محلی برای آرامش خود تبدیل کرده است، اما حضور غریبه‌ای این آرامش بر هم می‌زند. در این فیلم از نابازیگران در کنار عوامل حرفه‌ای سینما بهره گرفته شده است.

علیرضا بالدی، زینب ناصرپور، آرش مهربان، ارسلان علی پوریان بازیگران «بدون مرز» هستند. ابوالفضل جلیلی به عنوان مشاور کارگردان با این پروژه همکاری کرده است. اشکان اشکانی مدیر فیلمبرداری؛ اسماعیل منصف تدوین، آرش اسحاقی صدا و امیریل ارجمند آهنگساز «بدون مرز» هستند.

همچنین از ایران فیلم «ملبورن» نیما جاویدی در بخش مسابقه بین‌الملل این دوره از جشنواره فیلم توکیو حضور داشت. فیلم آذربایجانی «نبات» با بازی فاطمه معتمدآریا، یکی دیگر از فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز