خبرگزاری کار ایران

چرا نشست آسیب‌شناسی اکران در خانه‌سینما برگزار نشد؟

کد خبر : ۲۱۹۲۷۱

افرادی همچون حسن عباسی، نادر طالب‌زاده و حمیدرضا رسایی حضور در همایش آسیب‌شناسی اکران را نپذیرفتند. قصد داریم احتمالا همایش دیگری باعنوان آسیب‌شناسی سینمای اجتماعی در آذرماه برگزار کنیم.

خانه سینما در ماه‌های گذشته اعلام کرد قصد دارد نشست آسیب‌شناسی اکران فیلم‌ها با حضور دیدگاه‌های مختلف برگزار کند. باوجود آنکه دبیر این همایش منصوب و سخنرانان آن نیز تقریبا قطعی شده بودند؛ به دلیل انصراف بعضی از سخنرانان برگزاری این جلسه کنسل و به زمان دیگری موکول شد.

فرهاد توحیدی(رئیس هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به روند برگزاری این نشست گفت: بعداز تعطیلات و پایان عزاداری قصد داریم نشست را برگزار کنیم اما برگزاری این نشست منوط به این است که تمام طرف‌ها با دیدگاه‌های مختلف بپذیرند که در نشست حرف‌های خود را بیان کنند تا به یک تعامل منطقی برسیم.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود آنکه از افرادی همچون حسن عباسی، نادر طالب‌زاده، حمیدرضا رسایی و بعضی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس و همچنین افرادی که مدافع دخالت در اکران فیلم‌های سینمایی هستند؛ دعوت کرده بودیم تا حرف‌های خود را بزنند ولی آن‌ها این دعوت را نپذیرفتند.

توحیدی افزود: طبیعی است با چنین شرایطی برگزاری چنین نشستی سودمند نیست زیرا هدف نشست شنیدن سخنان و دیدگاه‌های هر دو طرف بوده تا به یک تعامل منجر شود و اگر هدف فقط گفتن یک نوع دیدگاه باشد ما حرف‌های خود را به راحتی در رسانه‌ها می‌زنیم و رسانه‌ها آن را به خوبی بازتاب می‌دهند.

رئیس هیات مدیره خانه سینما افزود: اگر این نشست با اهدافی که ما دنبال آن هستیم؛ برگزار نشود؛ قصد داریم در صورت امکان همایشی علمی - فرهنگی را با عنوان آسیب‌شناسی اکران در سینمای ایران و همچنین بررسی وضعیت سینمای اجتماعی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد این همایش برگزار شود فراخوان آن به زودی برگزار می‌شود و بعد از جمع‌آوری مقالات؛ همایش آذرماه در خانه سینما برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز