خبرگزاری کار ایران

پاسخ تلویحی جعفری جلوه به ایرج تقی پور:

طیف وسیعی از تولیدات سینمای ایران تحت پوشش فارابی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۹۹

در حال حاضر با اتخاذ سیاست تعمیم حمایت‌ها طیف وسیعی از تولیدات سینمای ایران تحت پوشش فارابی قرار دا رند بیش از چهل و پنج پروژه حمایت می شوند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از مراحل تولید فیلم سینمایی «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی درحالی بازدید کرد که به نظر می‌رسد بخشی از سخنان وی پاسخی است تلویحی به اظهارت و انتقادات ایرج تقی‌پور یکی از تهیه‌کنندگان سینما که چندی پیش از بنیاد سینمایی فارابی انتقاد کرده بود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا جعفری جلوه از پشت صحنه فیلم «روباه» که تصویرگر حماسه رویارویی مدافعان کشور در مقابل جریان پیچیده نفوذ دشمنان به ویژه صهیونیست‌ها برای ضربه زدن به دستاوردهای نظام و انقلاب بویژه در عرصه‌های علمی و توانمندی‌های مربوط به انرژی هسته‌ای می‌باشد و مواجهه اطلاعاتی و امنیتی با جاسوسان و تروریست‌های نفوذی را توصیف می‌کند، بازدید و با عوامل آن درباره روند تولید گفت‌‏وگو کرد.

مدیرعامل بنیاد در جریان این بازدید گفت: بحمدالله در این دوره شاهد نتایج محسوس و مطلوبی در حمایت و پشتیبانی‌های مؤثر از تولیدات سینمای ایران از سوی بنیاد سینمایی فارابی بوده‌ایم دستاوردهایی کمی و کیفی. درحال حاضر با اتخاذ سیاست تعمیم حمایت‌ها طیف وسیعی از تولیدات سینمای ایران تحت پوشش فارابی قرار دا رند بیش از چهل و پنج پروژه حمایت می‌شوند.

وی اشاره داشت: در بطن سیاست تعمیم حمایت رویکردهای کیفی به اصلیترین نیازهای کشور، نظام و انقلاب مدنظر بوده است که با عنایت حق به بار نشسته‌اند مانند همین پروژه که امروز در سر صحنه آن توفیق حضور یافته‌ایم. و افزون بر این قریب ۱۶ پروژه دیگر در حیطه‌های موضوعی – مضمونی انقلاب، مقاومت، بیداری اسلامی و دفاع مقدس که در مراحل مختلف تولیدند.

وی ادامه داد: مابقی آثار نیز علی رغم برخی گفته‌های خالی از انصاف که می‌گویند غالباً آثاری عاشقانه و خنثی هستند، واجد سوژه‌‏های مسئولانه می‌باشند فی المثل قریب ۱۶ اثر در سینمای کودک و نوجوان و همین روند در سینمای اجتماعی و خانواده، البته این در حالی است که ممکن است تعدادی طرح و فیلمنامه‌هایی که خود را مطابق با اولویت‌های موردنیاز کشور می‌پندارند یا وانمود می‌کنند به دلیل جهت‌گیری‌های غیردقیق و‌گاه متضاد امکان کسب حمایت را نیافته باشند که امری کاملا طبیعی است و این خود یکی از مأموریت‌های فارابی است یعنی تفکیک سره از ناسره و نگاهبانی عمیق از حریم انقلاب و رخداد‌هایش و نیز ارزشهای برآمده از آن.

وی در پایان گفت: اهل ظرافت می‌دانند که این نه تنها دست رد بر سینة آثار ارزشمند نیست که عین آن نگاهبانی و مراقبت است.

در این فیلم بازیگرانی چون بابک حمیدیان، حمید گودرزی، مرجان شیرمحمدی، آرش دلیری و… نقش آفرینی می‌کنند.
در این بازدید مهدی مسعود شاهی قائم مقام و سرپرست معاونت فرهنگی و حمیدرضا دیبایی معاون ارتباطات و امور رسانه‌ای، مدیرعامل بنیاد را همراهی می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز