خبرگزاری کار ایران

اکران «تابور» با استقبال تماشاگران ایرانی مواجه شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۳۶۴

«تابور» تا اواخر آذر در گروه سینمای «هنر و تجربه» در سینما آزادی، پردیس کوروش، موزه سینما، سینما تک خانه هنرمندان در تهران و همچنین سینما هویزه در مشهد روی پرده خواهد رفت.

اکران فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی «وحید وکیلی‌فر» منتخب جشنواره‌های معتبر بین‌المللی فیلم، در گروه سینمای «هنر و تجربه» روی پرده ‌رفت و با استقبال تماشاگران ایرانی مواجه شد.

به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی «تابور» جدید‌ترین اثر «وحید وکیلی‌فر» که در فستیوال‌ها و محافل سینمایی بین‌المللی به عنوان اولین فیلم علمی تخیلی سینمای ایران شناخته شده و جوایز و افتخاراتی را نصیب خود و سینمای مستقل ایران نموده است، از اول آبان ماه امسال، توسط گروه سینمای «هنر و تجربه»؛ در سانس‌های مختلفی در سینما آزادی، پردیس کوروش، موزه سینما و خانه هنرمندان در تهران و همچنین در سینما هویزه مشهد به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران ایرانی قرار گرفت.

«تابور» به دلیل زبان سینمایی و فرم متفاوتش توانسته در بسیاری از کشورهای جهان به نمایش درآید و مورد توجه صاحب‌نظران و منتقدان سینما قرار گیرد و به عنوان یک فیلم متفاوت و منحصر بفرد، نقد‌ها و تحلیل‌های مثبتی از سینماگران و منتقدان بین‌المللی و سایت‌های تخصصی و معتبری همچون؛ «هالیوود ریپور‌تر»، «ایندی وایر»، «پلی لیست»، «ساید‌اند ساوند»، «فیلم کامنت»، «فیلم می‌کر» و… در مورد آن نوشته شده است.

این فیلم، تاکنون حضور موفقی در فستیوال‌های معتبر بین‌المللی از جمله؛ روتردام، ادینبورگ، ترایبکا، تسالونیکی، بوسان، مونترال، پاریس، کلن، ریو دو ژانیرو، کپنهاک، هنگ کنگ، مراکش، دوویل، دبی، ساین دو نت پاریس، مومبای، ماناکی قبرس، زاگورای مراکش، «دو نت» پاریس و… داشته است.

«تابور» با حضور در این جشنواره‌ها موفق به دریافت جایزه یک دستاورد هنری از جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی یونان، جایزه ویژه داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، جایزه منتقدین بین‌المللی و تندیس لوتوس برای بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم «دوویل» در فرانسه و نیز «جایزه شب» برای بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم «دو نت» پاریس در کشور فرانسه شده است.

«تابور» که پس از فیلم «گشر» دومین اثر سینمایی «وحید وکیلی‌فر» محسوب می‌شود و در نخستین نمایش خود در ایران، در بخش «جشنواره جشنواه‌ها» ی سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده رفت؛ تا اواخر آذرماه امسال توسط گروه سینمای «هنر و تجربه» در سینما آزادی، پردیس کوروش، موزه سینما، سینما تک خانه هنرمندان در تهران و همچنین سینما هویزه در مشهد روی پرده خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز