خبرگزاری کار ایران

اظهارات مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی:

هدف مجلس قطع ید ارشاد نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۵۷

کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید هدفشان قطع ید از ارشاد و تضعیف آن نیست / مسائل بوجود آمده؛ بیشتر به خاطر فضای سوءتفاهم است / مجلس حق نظارت دارد. آن‌ها با ساز و کار قانونی باید انتقادات و پروسه نظارتی را اعمال کنند.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی معتقد است که مهترین بحثدر سینما رونق تولید است که با آمدن دولت جدید رونق تولید افزایش پیدا کرده است.

محمد احسانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به وضعیت سینما در دولت یازدهم گفت: متن سینما رونق تولید است که بصورت واقعی دارد اتفاق می‌افتد و همه ما باید باید کمک کنیم که این فضای تولید و نشاط تقویت شود.

وی ادامه داد: امروز در بحثتولید؛ چند نسل کارگردان حضور دارند و تنوع سوژه‌ها و موضوعات وجود دارد حتی درباره حوادثمنطقه چند کار با مشارکت نهاد‌ها و دستگاه‌ها دولتی درحال تولید است.

احسانی افزود: چند کارگردان که متعلق به جریان اصلی سینما هستند و چند سالی کار نمی‌کردند؛ امسال ساخت فیلم تازه‌ای را شروع کردند که خبرهای مثبت و خوبی است.

وی با اشاره به اینکه تولید در فضای آرام رشد می‌کند؛ افزود: یکی از دغدغه‌های ما نا‌آرام بودن و ناآرام نشان دادن فضای سینماست درحالیکه بخش خصوصی زمانی می‌تواند وارد فضای تولید شود که احساس کند زیرساخت‌ها درست است و فضای آرامی برای تولید وجود.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی افزود: پیش‌نیاز حضور بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر بخصوص سینما این است که سینما را یک جزیره امن و با ثباتی ببینید و احساس کند که سرمایه‌گذاری در آن ریسک ندارد.

احسانی در پاسخ به این سوال که وقتی فشارهای مجلس و گروه‌های تندرو برای کم کردن قدرت ارشاد و پایین آمدن امنیت تولید انجام می‌شود؛ ارشاد چه واکنشی نشان می‌دهد؛ گفت: در جلسه‌ای که ما با دوستان کمیسیون فرهنگی داشتیم؛ آنها با قاطعیت اعلام کردند هدفشان قطع ید از ارشاد و تضعیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و بعضی مسائلی که بوجود آمده؛ بیشتر به خاطر فضای سوءتفاهم بوده است.

وی ادامه داد: همه طرف‌ها باید این فصل‌الخطاب بودن قانون را بپذیرند. نهادی مثل مجلس حق نظارت دارد و آن‌ها با یک ساز و کار قانونی باید انتقادات و پروسه نظارتی را اعمال کنند و ما هم باید اقدام به تولید و مجوز دادن و اکران کردن فیلم‌ها بکنیم.

احسانی افزود: هر دو طرف که به آینده سینما و فرهنگ و هنر علاقه دارند و سینما را یک گنجینه می‌دانند؛ باید کمک کنند که فضا دوقطبی و تند نشود و اشکالات و نکات و ضعف‌ها در یک فضای منطقی و معقول و دوستانه مطرح شود زیرا نیت همه ما کمک کردن به فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: فضای فرهنگ و هنر فضای چالش و التهاب نیست و هر فردی که به این فضا علاقه دارد؛ باید کمک کند که با محوریت قانون فضا آرام شود.

احسانی درباره اکران فیلم‌ها در گروه سینمایی هنر و تجربه نیز گفت: گروه هنر و تجربه تا الان شروع خوبی داشته است و این گروه یک تهمید و امکان است برای اینکه فرصت نمایش برای بعضی از فیلم‌ها داده شود.

وی ادامه داد: بصورت طبیعی سینمادارن احساس می‌کنند که بعضی فیلم‌ها خیلی مخاطب پیدا نمی‌کند این فیلم می‌تواند باعثشود که کمک کند تا کسانی که بصورت حرفه‌ای‌تر سینما را پیگیری می‌کنند؛ فیلم‌های خود را ببینند و هم به حیات خودش ادامه بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز