خبرگزاری کار ایران

افسرگی در سینما تبدیل به «ژست» شده است

کد خبر : ۲۲۹۷۰۶

آموزش هنر ما دست افرادی است که افسردگی رارواج می‌دهند درحالیکه امید حق مردم است فیلمساز باید هشدار بدهد و تلنگر بزند اما نور امیدی را هم نشان بدهد.

یکی از منتقدین سینما بر این اعتقاد است که جامعه به آن سیاهی که فیلمسازان نشان می‌دهند نیست و افسردگی به ژست و پز تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی آذرپندار(منتقد سینما) در نشست خبری سلسله نشست‌های نسبت سینمای ایران که بعداز ظهر دیروز(۱۰ آذر) سومین دوره‌ی آن در حوزه هنری با حضور علی معلم و عبدالحسین داوودی برگزار شد، به پیام رئیس جمهور در جشنواره فجر سی و دوم اشاره کرد و گفت: رییس‌جمهور در این پیام از فیلمسازان این خواسته را مطرح کرد که در کنار تیرگی‌ها ستاره‌های روشنی هم در فیلم‌ها نشان دهند.

مهدی آذرپندار با بیان این مطلب که فیلم‌های تلخ از سوی مخاطب پس زده می‌شوند، گفت: فروش ۴۵ میلیونی «بادیگرانی» و ۵۴ میلیونی فیلم «برف» نشانه خستگی مخاطب از سینمای افسرده است، همچنین تحمل بسیاری از فیلم‌هایی که در گروهی خاص اجازه اکران گرفته‌اند برای مخاطب سخت است.

وی ادامه داد: بستر به گونه‌ای است که اگر فیلم‌سازی پایان خوش برای فیلمش تصویر کند محکوم به کار سفارشی می‌شود، افرادی اساتید سینماگران جوان ما هستند که سازنده فیلم‌هایی رخوت‌آور هستند.

این منتقد سینما با اشاره به سینمای آمریکا، ادامه داد: اگر می‌گوییم این سینما صنعتی است چرا به تجاربیات آن بی‌توجهه هستیم، فیلم‌هایی که دارای قهرمان و پایان خوش است در سینمای آمریکا مورد استقبال قرار می‌گیرد.

مهدی آذرپندار با بیان این مطلب که توازن در سینمای اجتماعی بهم ریخته است، افزود: در نتیجه این عدم توازن سینمای اجتماعی به هم ریخته و مردم از معادلات خارج شده‌اند، افسردگی در سینمای ما ژست شده و هر چقدر مردم فیلم را نفهمند و آن را پس بزنند پز فیلمساز است.

وی ادامه داد: آموزش هنر ما دست افرادی است که افسردگی رارواج می دهند. در حالی که امید حق مردم است فیلمساز باید هشدار بدهد و تلنگر بزند اما نور امیدی را هم نشان بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز