خبرگزاری کار ایران

فریبا کوثری:

قرار بود جاریه باشم نه عمره

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۰۷

در سریال امام علی(ع) و مختارنامه قرار بود که نقش قطام و یکی دیگر از نقش‌های اصلی را بازیگرانی به جز ویشکا آسایش و ماه چهره خلیلی بازی کنند.

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی صلح سرخ(مختارنامه) با حضور فریبا کوثری بازیگر و میترا آقامیری یک از گریمورهای سریال شب گذشته جمعه ۱۴ آذر در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، فریبا کوثری با اشاره به همکاری خود با داوود میرباقری گفت: ابتدا در سریال امام علی(ع) قرار بود نقش قطام را من بازی کنم. حسین پناهی و داوود میرباقری به منزل من آمدن و فیلمنامه را خواندم و بعد تست گریم شدم و قرار شد در فیلم بازی کنم اما متاسفانه به لطف بعضی دوستان نتوانستم در این فیلم بازی کنم و ویشکا آسایش نقش قطام را بازی کرد.

وی در ادامه افزود: بعداز سریال امام علی(ع) از ایران رفتم و بعداز چند سال دوباره برگشتم و داوودمیرباقری پیشنهاد بازی در سریال معصومیت از دست رفته را داد و بعد مختارنامه را بازی کردم.

بازیگر سریال «مختارنامه» با اشاره به اینکه سه سال برای سریال مختارنامه وقت گذاشته است؛ گفت: ابتدا علاقه داشتم که نقش جاریه را که نسرین مقانلو بازی کرد را ایفا کنم اما میرباقری گفت که باید نقش زن دیگر مختار را بازی کنم. در این سریال مختار دو همسر دارد اما در روایات تاریخی آمده است که وی سه همسر داشته است.

وی تاکید کرد: میرباقری اصرار داشت که رفتار من و نسرین مقانلو در سریال مانند دو هوو نباشد.

کوثری همچنین با اشاره به همکاری خوب ماه‌چهره خلیلی و نسرین مقانلو با وی در این سریال گفت: ابتدا قرار بود به جای ماه‌چهره خلیلی؛ هدیه تهرانی در این سریال حضور داشته باشد اما به دلایلی این اتفاق نیافتاد.

وی با اشاره به وضعیت نمایش زن‌ها در سینما و تلویزیون ایران گفت: متاسفانه بیشتر نقش‌هایی که به زن‌ها داده می‌شود به نوعی است که انگار آن‌ها دائم یا در آشپزخانه هستند یا سبزی پاک می‌کنند درحالیکه زن‌های ما امروز قابلیت بیشتری دارند.

بازیگر سریال «معصومیت از دست رفته» با اشاره به اینکه خیلی‌ها مخالف ساخته شدن کار تاریخی هستند؛ گفت: امروز سریال‌های تاریخی ضعیفی که نه سندیتی دارند و نه از طراحی صحنه و لباس خوبی برخوردارند از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شوند و بیشتر مردم فقط به خاطر جذابیت بصری آن‌ها این سریال‌ها را نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در بحثحضور زن‌ها در سینما و تلویزیون دچار سیاست‌های یک بام و دوهوا هستیم وگرنه بیشتر بازیگرهای ما توانایی‌های خوبی دارند اما محدودیت‌هایی که وجود دارد؛ باعثمی‌شود استعدادهای بازیگران کامل دیده نشود.

کوثری همچنین گفت: متاسفانه به غلط در بازیگری همه به مدت زمان کار و میزان پولی که یک بازیگر می‌گیرد؛ توجه دارند درحالیکه بعضی نقش‌ها، خود شخصیت نقش است که ارزش دارد. مثلا، برای من بازی در مختارنامه بسیار ارزشمند بود و برکات زیادی برای من داشت هرچند دستمزدم پایین بود.

وی با یادی از عظیم جوانروح گفت: سیزده سال با جوانروح همکاری داشتم و او به بازیگران و سایر عوامل گروه آنقدر نزدیک بود و محبت داشت که ما او را عمو عظیم صدا می‌کردیم.

کوثری با اشاره به علاقه‌اش به سریال‌های تاریخی گفت: من سریال‌های تاریخی را دوست دارم زیرا به نظر من سریال‌های تاریخی از یک هویت مشخص و نشان مشخص برخوردارند و وقتی ما نقش یک فرد تاریخی را بازی می‌کنیم نقش انسانی با هویت را ایفا می‌کنیم.

بازیگر «فرزند خوانده» در ادامه افزود: بخش‌هایی از این سریال شامل صحنه‌های عاشورا که به شدت تاثیرگذار بود فیلمبرداری شده بود اما بعد حذف شد. تصور می‌کنم دلیل حذف این صحنه‌ها بعضی پیش‌داوری‌ها قبل از دیده شدن آن‌ها بود.

میترا آقامیری یکی از مجریان گریم این سریال نیز گفت: طراحی‌های گریم این سریال توسط عبدالله اسکندری انجام می‌شد و میرباقری با اسکندری مشورت می‌کرد. تمام تلاش ما این بود که چهره بازیگران به شخصیت‌های عرب نزدیک‌تر شود. به خصوص درباره گریم خانم‌ها دنبال این بودیم تا گریم آن‌ها دیده نشود.

وی در ادامه افزود: در این سریال برای گریم آقایان ۱۵ نفر گریمور وجود داشت اما برای گریم خانم‌ها فقط یک نفر وجود داشت. گریم هرکدام از خانم‌ها بین یک تا یک و نیم ساعت طول می‌کشید.

آقامیری گفت: در سینمای ایران دست گریمور‌ها و چهره پردازان برای گریم خانم‌ها نسبت به آقایان بسیار بسته‌تر است و به طنز اتاق گریم را به نام اتاق توطئه می‌شناسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز