خبرگزاری کار ایران

ایوبی:

دستم را به سمت همه نهادها برای همکاری با سینماگران دراز کردم

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۴۸۵

من دستم را به سمت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای همکاری با سینماگران دراز کردم و همچنان در آسمان دراز مانده است.

مراسم اختتامیه هشتیمن دوره جشنواره سینما حقیقت؛ شامگاه یکشنبه(۱۶ آذر) در تالار وحدت برگزار شد و در آن حجت‌الله ایوبی تلویحا اعلام کرد کسی به کمک وی برای سینمای ایران نیامده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه شب‌های برگزاری اختتامیه جشنواره‌های سینمایی بلند است؛ افزود: این شب‌ها به یاد ماندنی است و همه به این شب‌ها عادت داریم. سینمای مستند سینمای فرهیخته‌هاست. به عنوان یک ایرانی و یک مسلمان وقتی از عظمت و شکوه سینمای ایران صحبت می‌شود و از چشمه‌های خروشان آن یاد می‌کنند، به خودمان می‌بالیم. این افتخارات را مدیون بزرگان سینما هستیم که قله‌ها را برایمان ترسیم کردند.

ایوبی افزود: از همه دستگاه‌های کشور درخواست دارم از این همه استعداد و قابلیت استفاده کنند. سینما زبان معاصر و گویا و خلاقانه است. من دستم را به سمت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای همکاری با سینماگران دراز کردم و همچنان در آسمان دراز مانده است. این جوانان هنرمند برای معرفی ایران عظیم و مفاخر و شکوه فرهنگی این کشور، مستعد و آماده هستند.»

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: کار سینما حقیقت بیان حقایق است. این حقایق به کام همه شیرین نیست و گاهی تلخ می‌شود اما تلخی هم از مزه‌های خداست. شما مستندسازان حقیقت را ثبت و ضبط می‌کنید و سخنان شما که ریشه در حقیقت دارد خواندنی و ماندنی است. اگر حالا شنیده نشود، بالاخره روزی شنیده خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته قول دادیم گروه هنر و تجربه را راه بندازیم که فضایی برای نمایش آثار مستند و سینمایی خاص فراهم شود. خوشبختانه این اتفاق افتاد و مخاطبان هم از سینمای مستند استقابل کردند. این تجربه نشان داد مردم کارهای شما را دوست دارند.

سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیر عامل مرگز کسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر جشنواره نیز طی سخنانی گفت:

در آئین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره سینماحقیقت گفت: «در حکایتی کهن آمده است» خدا چون از خلقت آدمی فارغ شد، فرشتگان از او خواستند تا حقیقت را به آنان بنمایاند. خداوند آینه‌ای آفرید و به دست فرشتگان داد. فرشتگان که از خلقت آدمی به وجد آمده بودند با تماشای آینه در حیرت شدند. آینه در میان فرشتگان دست به دست می‌شد که ناگاه از عرش به زمین افتاد. تکه‌های آینه هر یک به سویی شد. هر کس قطعه‌یی یافت، خود را در آن دید و گمان کرد که این تمامِ حقیقت است؛ اما حقیقت میان مردمان بود و حقیقتِ کامل آنگاه حاصل شود که مردمان تکه‌های آینه را به هم‌آرند.

وی افزود: خوب‌رویان آینه می‌جویند تا صورت خود در آن بینند و خط و خالی بر آن بیفزایند، یا اگر نقصانی یافتند بزدایند و چهره به کمال آورند. سینمای مستند، وجهی نمادین و این زمانی از آینه است. فیلم مستند می‌خواهد و باید که این‌گونه باشد، زیبایی‌ها را بنمایاند و زشتی‌ها را بپیراید.

به بهانه‌ هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» آمده‌ایم تا تکه‌های آینه‌هامان را در قاب سینما گرد هم آوریم و حقیقتی کامل‌تر را نظاره کنیم و اهل نظاره باید که خاصیت آینه بداند وگرنه عکس آینه را به آینه منسوب می‌کند، در حالی که به گفته مولانا درباره شمس: آینه‌ای عکس تو رنگ کسی‌ست / تو ز همه رنگ جدا بوده‌ای.

طباطبایی‌نژاد در ادامه گفت: می‌خواهم یادی کنم از آنهایی که در سال گذشته با ما همراه بودند اما امسال حضور ندارند. حامد خسروی نازنین که چه آرزو‌ها داشت و چشم امید ما بود؛ کامبیز معنوی از همکاران ما در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دعا کنم برای همکاران عزیزم که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. دعا می‌کنم برای سلامتی زاون قوکاسیان، حسین معززی نیا و مرتضی ندایی نازنین.

وی خاطرنشان کرد: ندایی از جوانی عاشق ابوالحسن صبا بود و به همین خاطر اسم پسرش را صبا گذاشت. تشکر می‌کنم از همسر آقای ندایی که مثل پروانه دور ایشان می‌چرخند. ما و سینمای مستند ایران قدردان زحمات ایشان هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز