خبرگزاری کار ایران

کیارستمی در چهل سالگی مسافر، همراه با مخاطبانش شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۰۸۲

کیارستمی از زمان فیلم مسافر، باریکه راه زیبای خاص فیلمسازی خود را داشته و خوشبختانه جهانیان متوجهش شدند / هربار که فیلم مسافر را میبینیم با نکات تازه تری مواجه می‌شویم و چیزهای جدیدی می‌آموزیم.

عصر روز شنبه(۲۹ آذر) دو فیلم لباسی برای عروسی و مسافر، با حضور هنرمندانی چون؛ مهدی هاشمی، محمد رحمانیان، امیرشهاب رضویان، اشکان خطیبی، سیف الله صمدیان و عباس کیارستمی؛ با استقبال مخاطبان در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مهدی هاشمی(بازیگر سینما و تلویزیون) درباره کیارستمی و فیلمسازی‌اش گفت: من اتفاقی در اینجا حضور پیدا کردم. مشغول کار بر روی فیلم جدید امیرشهاب رضویان بودیم که متوجه شدم که کیارستمی هم اینجا حضور پیدا کردند و خواستم تا دیداری پس ایامی طولانی حاصل شود. من ارادت تاریخی به کیارستمی دارم. کیارستمی از زمان فیلم مسافر، باریکه راه زیبای خاص فیلمسازی خود را داشته و خوشبختانه جهانیان متوجهش شدند.

محمد رحمانیان(نویسنده و کارگردان تئاتر) نیز طی سخنانی اظهار داشت: منتظر بودم که عباس کیارستمی فرصتی داشته باشد و همراه با ایشان این فیلم را ببینم اما به همت شهاب الدین رضویان اتفاق بزرگتری افتاد و الان درکنار خانواده خودمان این فیلم را می‌بینیم. چند شب پیش مجموعه‌ای از عکاسی‌های کیارستمی را در موزه لور و مخاطبانش دیدم. کیارستمی در طول این چند سال در کنار هر حرفی، حتی حرفای جدیدش که بوی فلسفه می‌دهد؛ همواره همراه با مخاطبش بوده است و آنها را به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از هنر در کنار خود داشته است.

وی افزود: همیشه یک ایراد بزرگ به فیلم «مسافر» داشته ام که چرا کیارستمی در این فیلم برای اولین و آخرین بار یک رویا را نشان می دهد اما بعد از اینکه بارها و بارها این فیلم را دیدم به این نتیجه رسیدم که کیارستمی برای نزدیک شدن به مخاطب خود، راه و روشی منحصر به فرد انتخاب کرده است.

او در پایان گفت: هربار که فیلم مسافر را می‌بینیم با نکات تازه‌تری مواجه می‌شویم و چیزهای جدیدی می‌آموزیم. تشکر می‌کنم از آقای کیارستمی که این فرصت را برای مخاطبان و گروه هنر و تجربه به وجود آورد.

سیف‌الله صمدیان نیز درباره ایجاد گروه هنر و تجربه گفت: با توجه به وضعیت فعلی سینمای جهان؛ سینمای هنر و تجربه یک اتفاق بزرگ در سینما دنیا است. فراهم کردن شرایط نمایش فیلم‌های جوانانی کهحتی امکان نمایش آثارشان در سانس فوق العاده را هم نداشتند، اتفاق بسیار بزرگی است.

وی درباره نمایش چهل سالگی فیلم مسافر گفت: اول می‌خواستیم دسته گل بزرگی را برای کیارستمی بگیریم اما دیدیم پولش را نداریم تا دسته گلی به اندازه این چهل سال فعالیت بگیریم؛ درنتیجه من یک فیلم کوتاه پنج دقیقه‌ای دارم که می‌خواهم به ایشان هدیه کنم. نام این فیلم Like someone in rain است و درباره آخرین حضور عباس کیارستمی در کن ساخته شده است.

عباس کیارستمی نیز درباره نمایش فیلم مسافر گفت: خوشحالم که درنهایت پس از چهل سال توانستم این فیلم را همراه با مخاطبانم ببینم. من از زمان ساخت تاکنون نتوانستم این فیلم را ببینم و هر بار که قرار به نمایش فیلم بود؛ به نحوی مشکلاتی پیش آمد که مانع تماشای این فیلم می‌شد.

وی درباره این فیلم گفت: به هر حال این فیلم برای چهل سال پیش است و مشکلات فنی و تکنیکی بسیاری وجود دارد اما به نظرم باید این اتفاق را مثبت دید زیرا هر چه به تکنیک تسلط پیدا می‌کنیم، حس و حال کمتر می شود.. ای کاش تجربه‌ی فعلی را در سینما بدست نیاورده بودم و با همین خام دستی که فیلم «مسافر» را ساختم، پیش می‌رفتم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز