خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری سخنگوی وزارت ارشاد مطرح شد:

آخرین تصمیمات درباره اکران فیلم خانه پدری و عصبانی نیستم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۸۴

وزارت ارشاد نسبت به مجوزهایی که برای تولید و اکران صادر می‌کند متعهد خواهد بود هر فیلمی که برای تولید، ساخت و اکران مجوز گرفته باشد باید در موعد خودش اکران می شود.

نشست خبری حسین نوش آبادی امروز عصر ۹ دیماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین نوش‌آبادی در این نشست با اشاره به فیلم خانه پدری گفت: این فیلم شش سال پیش مجوز گرفته و پنج سال پیش ساخته شده ما با این فیلم هیچ مشکل سیاسی و امنیتی نداریم بلکه بخاطر صحنه‌های خشونت‌ها اکران این فیلم به تعویق افتاده درصورت اکران مجدد تنها برای سینماهای خاص و برای شرایط سنی خاص ارایه می‌شود.

سخنگوی وزارت ارشاد دررابطه با واگذاری تئا‌تر شهر به تالار رودکی گفت: تئا‌تر شهر ساختمانو موقعیت برجسته‌ای دارد که نشانگر هنر کشور و برند ملی است تئا‌ترشهر نماد فرهنگ و هنر کشور است و این برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است. درحال حاضر بازسازی تئا‌ترشهر را شروع کردیم و تصمیمی برای اینکه به جایگاه دیگری واگذار شود گرفته نشده باید بگویم تئا‌ترشهر زیرنظر مستقیم معاونت فرهنگی است. درحال حاضر نوسازی و تجهیزات جدید برای تئا‌ترشهر درنظر گرفته شده است و همچنان به حفظ تداوم تئا‌ترشهر معتقدیم.

وی با اشاره به شورای عالی نظارت بر تئا‌تر گفت: ممکن است به دلایلی این شورا تشکیل نشده باشد اما آنچه مهم است این است که نظارت بر کار تئا‌تر هیچ وقت متوقف نشده است و جابجایی مدیران حوزه تئا‌تر لطمه‌ای بر سیر کار نگذاشته است.

نوش‌آبادی افزود: جابجایی مدیر کل هنرهای نمایشی هیچ اختلالی در روند کار هنرهای نمایشی به وجود نیاورده است.

او با اشاره به اینکه شبکه خانگی یکی از بحث‌های مهم است بیان کرد: باید بپذیریم که بخشی از درآمدهای فیلمسازان در کشورما از طریق توسعه شبکه خانگی نمایش بوده است ازطریق شبکه خانگی است که بخشی از هزینه‌ها به فیلمسازان بر می‌گردد.

به گفته نوش ابادی فیلم‌هایی که بعد از اکران عمومی در نمایش خانگی قرار می‌گیرد باید مجددا مجوز نمایش خانگی بگیرند.

سخنگوی وزارت ارشاد در مورد تاخیر جشنواره شعر فجر گفت: جشنواره شعر فجر با وجود تاخیراتی که پیش آمده در زمان خود اجرا خواهد شد این مشکلات مربوط به زمان برگزاری وآیین نامه اجرایی است این ایین نامه باید اصلاحاتی رویش صورت بگیرد. و تدوین شود و همین مشکلات جشنواره شعر فجر را به تاخیر انداخته است. زمان فراخوانی تا آخر دی ماه اعلام شده است.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ نشر و بسته بندی صنعتی فراموش شده است اظهار داشت: این یک صنعت پیر و فراموش شده است و دلیل آن این است که از حمایت‌های جدی برخوردار نبوده این صنعت دلیل فرسودگی تجهیزات قدرت رقابت را با صنعت چاپ کشورهای دیگر و حتی کشورهای همسایه ندارد. صنعت چاپ روبه پیری کشور نیازمند توجه است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه معتقد به یک رویکرد علمی است.

او ادامه داد: افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید افرادی آگاه و تحصیل کرده و مجرب باشند بسیاری از کشور‌ها درآمد‌هایشان از قبیل صادرات محصولات چاپی پیش از درآمد نفتی ماست متاسفانه در حوزه صنعت و چاپ بسیار ضعیف هستیم و برای جبران آن افراد کاردان و مجرب باید به صحنه بیایند ودر این زمینه تسهیلات ارزان ارایه شود تا بتوانیم قدرت رقابت با جهان را داشته باشیم. نمایشگاهی هم که در تهران در حال اجراست بنا به همین رویکرد است.
دولت و منابع بانکی باید نگاه مثبت و واقع بینانه‌ای در این زمینه داشته باشند.

نوش آبادی در خصوص استعفای مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: وی توسط شخص مرادخانی تعیین شده بود که قبلا جزو نیروهای صداوسیما بود این مدیر زحمات زیادی کشید ولی اعتقاد داشت با این مشکلات امکان ارایه خدمات مطلوب نخواهد بود و همین نگرانی‌ها کارهای اورا تحت شعاع قرارد اده بود تا جایی که منجر به استیفای وی شد.

نوش‌آبادی ادامه داد: انتظار شخص وزیراز هنرهای نمایشی انتظار فوق العاده‌ای است حوزه نمایش یکیاز بخش‌هایی است که می‌تواند کارکرد منحصر به فردی داشته باشد و هم پای سینما پیش برودبه شرط اینکه با مدیریت و برنامه ریزی صحیح روبرو باشد.

باید قبول کرد که در حوزه‌های مختلف با مشکلات مالی و مبانی زیادی روبرو هستیم ارزش یک مدیر زمانی است که با وجود تمام مشکلات و کمبود منابع مالی بتواند اوضاع را که به بهترین شکل هدایت کند.

او افزود: طاهری جزء مدیران زحمتکش ما بود استعفای او هم پذیرفته شد با توجه به انتظارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این بخش که از بخش‌های مهم و مورد توجه ماست حتما مدیری مناسب انتخاب خواهد شد.

نوش‌آبادی درخصوص صدور مجوزهای موسیقی بیان کرد: به دلیل حساسیتی که در موسیقی وجود دارد و جایگاهی که موسیقی می‌تواند پدید آورد و به طور طبیی چالش‌برانگیز است این سخت گیری‌ها امری بدیهی است.

سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه مشکلاتی مالی ارکستر سمفونی ملی حل شده است؛ گفت: ارکستر کارش را شروع کرده و امیدوارم بتواند بر جشنواره فجر حضور پیدا کنند.

او درخصوص فیلم‌هایی که مجوز اکران گرفته و اکران نشده بیان کرد: وزارت ارشاد نسبت به مجوزهایی که برای تولید و اکران صادر می‌کند متعهد خواهد بود هر فیلمی که برای تولید، ساخت و اکران مجوز گرفته باشد باید در موعد خودش اکران می شود گاهی بعضی از متغیر‌ها روی این مساله تاثیر می‌گذارد اما این به معنای بی‌توجهی وزارت فرهنگ نیست ممکن است در موقعیتی فیلمی کنار گذاشته شود اما اگر ما از آن فیلم حمایت کرده باشیم با رفع حساسیت‌ها حتما اجرا خواهد شد در دهه فجر سال ۹۳ با فیلم‌هایی مواجه خواهید بود که دولت یازدهم به آن مجوز داده محصول این دولت در بخش فرهنگ و هنر به نمایش گذاشته خواهد شد. عمده فیلم‌ها در این دولت مجوز گرفته است.

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به این سوال که چرا شجریان همچنان در منع برنامه‌ها به سر می‌برد پاسخ داد: او چهره شناخته شده هنری است که خدمات خوبی برای توسعه هنر داشته است در گذشته منعی برای فعالیت‌های او نبود رویکرد و نوع رفتارهای خود او باعثشد از مردم و نظام فاصله بگیرد راه بازگشت و ورود به عرصه هنر به روی او باز است به شرطی که به فرهنگ ایرانی اسلامی و چارجوب نظام جمهوری اسلامی پایبند باشد سیاست دولت بستر سازی برای کسانی است که اگر از مردم و نظام فاصله گرفتند جذب شوند تا زمنیه‌ای برای دلبستگی به کشور و مردم ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز