خبرگزاری کار ایران

اهدای تابلوی سیاه قلم اسفرجانی به گنجینه آثار اهدایی هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۹۰۶

شهرزاد اسفرجانی دختر استاد علی اسفرجانی در اقدامی تابلوی سیاه قلم پدرش را به گنجینه آثار اهدایی هنرمندان هدیه داد.

شهرزاد اسفرجانی؛ دختر علی اسفرجانی در اقدامی تابلوی سیاه قلم پدرش را به گنجینه آثار اهدایی هنرمندان هدیه داد.

به گزارش ایلنا؛ در متن اهدای این هدیه به گنجینه آمده است:

جناب آقای یارمحمدی / مدیر جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید

از آنجا که همواره ادامه حیات فعالیتهای موثر فرهنگی نیاز به حمایت اقتصادی دارد تا متولد و شکوفا شود، من نیز به سهم خود، ضمن مشارکت، هدیه ای تقدیم این گروه می کنم. این اثر یک تابلوی سیاه قلم پدرم استاد علی اسفرجانی است که در دوران تحصیل ایشان در مدرسه هنرهای زیبا در کلاس استاد تجویدی کشیده شده است. یعنی در سالهای بین ۱۳۱۳ و ۱۳۱۶.(ضمنا، بقیه آثار ایشان به موزه نگارستان دانشگاه تهران هدیه شده است) امیدوارم این هدیه کوچک، در مراسم رونمایی از گنج های اهدایی هنرمندان و مشاهیر برای آسان کردن کارهای هنری و تولید فیلمهای کوتاه مستقل، ارزش آفرین باشد. / شهرزاد اسفرجانی

یارمحمدی مدیر و موسس پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل و جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید نیز دو هدیه به این گنجینه اهدا کرد.

وی در این باره نوشت: در تمام سالهایی که فیلم ساخته ام شاید هدیه ای ارزشمندتر از این دو تابلو دریافت نکرده ام، تابلوهایی که به نشانه احترام و ارادت قلبی به ساحت مقدس حضرت علی(ع) در طول ساخت فیلم مستند بام بهشت که در سال ۱۳۸۷ به کارگردانی اینجانب درباره استاد خوشنویس و مبدع خط معلی، استاد حمید عجمی ساخته شد.

فیلم شاید در ظاهر مستندی است درباره خط معلی، اما در واقع درباره ارادتی است که عشق به حضرت امیر در دل استاد عجمی آفریننده خط زیبای معلی شده است.

دو تابلو «علی» که اولین کلامی است که خط معلی آنرا نگاشته است و دیگری تابلو «بسم الله الرحمن الرحیم» سوره مبارکه کوثر از مجموعه تابلوهای ۱۱۴ بسم الله سوره های قرآن در مجموعه بام بهشت، این دوتابلو را استاد عجمی در سال ۱۳۸۷ و در پایان این مستند به اینجانب هدیه داده است که برای من بسیار گرانبها است.

این دو اثر ارزنده را در جهت رشد و گسترش سینمای مستقل کوتاه و مستند ایران اهدا می کنم به صندوق حمایت از فیلمسازان مستقل که پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل تأسیس نموده است و امیدوارم که گامی کوچک در جهت حمایت از سینمای مستقل کوتاه و مستند کشورمان برداشته باشم که مایه افتخار من خواهد بود.

«پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل» در راستای حمایت از فیلمسازان مستقل ایرانی، برای کمک به احیای چرخه تولید و عرضه فیلم های ارزشمند کوتاه و مستند در عرصه های بین المللی اقدام به افتتاح «گنجینه آثار اهدایی هنرمندان» نموده است که با استقبال جامعه هنری روبرو شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز