خبرگزاری کار ایران

قدرت‌الله صلح میرزایی:

شهرداری از فیلم‌های شهری حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۹۹۰

شهرداری‌ها باید به اهداف فرهنگی کمک کنند و همانطور که فضای سبز برای سرگرمی و تفریح می‌سازد باید به حقوق شهروندی و مسائل شهری هم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

قدرت‌الله صلح میرزایی درباره برگزاری جشنواره فیلم شهر گفت: ابتدا باید دید فیلم شهری به چه منظوری ساخته می‌شود و جشنواره فیلم شهر نیز با چه اهدافی برگزار می‌شود. طبیعی است که فیلم شهری باید معضلات شهر و زیبایی‌های شهری را به تصویر بکشد.

به گزارش ایلنا؛ وی در ادامه افزود: آنچه که مسلم است شهرداری‌ها باید به اهداف فرهنگی کمک کنند و همانطور که فضای سبز برای سرگرمی و تفریح می‌سازد باید به حقوق شهروندی و مسائل شهری هم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کارگردان «رخصت» خاطرنشان کرد: اگر قرار است فیلم شهری و جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره فیلم شهر داشته باشیم شهرداری باید در این زمینه به کارگردان‌ها و تهیه‌کننده کمک کند و از آنها حمایت کند زیرا همانطور که می‌دانید ساخت فیلم شهری هزینه‌بر است.

صلح میرزایی همچنین گفت: همانطور که می دانید همه سازمان ها و نهادها با توجه به اهدافی که دنبال می کنند فیلم می سازند بنابراین شهرداری هم باید به این نکته توجه داشته باشد که نیاز واقعی مردم چیست و به فیلمسازان یادآور شود که در مورد آن موضوع خاص فیلم شهری بسازند.

وی در ادامه افزود: کارگردان ها و تهیه کنندگان باهوش و باتجربه ای در زمینه ساخت فیلم شهری داریم که اشراف و آگاهی کامل به موضوعات شهری دارند و تنها نیاز است تا آنها را همراهی کنیم و یکی از نهادهایی که در این زمینه باید بیشتر از جاهای دیگر فعال باشد شهرداری و زیر مجموعه آن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

کارگردان «شاخه گلی برای عروس» یادآور شد: قطعا مشکلاتی مانند اعتیاد و معضلات اجتماعی از طریق فرهنگی تاثیرگذاری بیشتری دارند زیرا بدین صورت می‌توان به‌صورت ریشه‌ای به این معضلات پرداخت البته در طول این سالها همواره شاهد بودیم که کارگردان‌هایی ازجمله داریوش مهرجویی قدم هایی در این زمینه برداشته‌اند.

صلح میرزایی خاطرنشان کرد: در تمام دنیا شهرداری‌ها در زمینه ساخت فیلم شهری کمک‌های زیادی می‌کنند بنابراین شهرداری تهران هم که تا به امروز اینکار را انجام داده است باید فعال تر باشد و از فیلم‌هایی که در زمینه شهری ساخته می‌شود حمایت ویژه‌ای داشته باشد.

وی در ادامه افزود: البته در ساخت فیلم شهری باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که فیلم شهری که ساخته شده تا چه اندازه تاثیرگذار بوده و به اهدافی که به دنبال آن هستیم نزدک شده است.

کارگردان «علف های هرز» همچنین گفت: یکی از نکاتی که شهرداری باید به آن توجه داشته باشد فرهنگسازی است. به عنوان مثال در مورد زباله‌ها. اگر شهرداری مقرر کند که کیسه‌های زباله شب‌ها ساعت مشخصی بیرون گذاشته شود این خود تبدیل به فرهنگ می‌شود و بسیاری از معضلات و مشکلات دیگر را هم می‌توان به واسطه همین فرهنگسازی رفع کرد.

صلح میرزایی ادامه داد: بنابراین نباید نسبت به این موضوعات سطحی نگاه کنیم بلکه باید نگاهمان به آنها عمیق باشد ضمن اینکه باید فرهنگ‌های خوب و صحیح را تکرار کنیم البته باید توجه داشت که این تکرار تبدیل به کلیشه نشود. البته این نکته را هم باید یادآور شد که تکرار برخی موضوعات خود به خود تبدیل به کلیشه نمی‌شود به عنوان مثال، دعوت به دین و نماز خواندن جز باورهای ماست و هیچ وقت تکرار آن تبدیل به کلیشه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه زباله ها در شهر و اطراف شهر فضای شهر را زشت و آلوده می کنند گفت: فیلمسازان باید به این نکته هم توجه جدی داشته باشند و در این زمینه هم فیلم بسازند زیرا در این صورت بسیار تاثیرگذار خواهد بود و فضای شهر بهتر می‌شود ضمن اینکه این معضل یکی از ضروریاتی است که شهرداری باید به آن توجه داشته باشد زیرا در این صورت فضای شهر را از سالم بودن دور نگه می‌دارد.

صلح میرزایی خاطرنشان کرد: به طور کلی باید به سبک زندگی اسلامی بپردازیم ضمن اینکه رفتار و گفتار اجتماعی‌مان به این سمت و سو حرکت کند تا به سرانجام خوبی برسیم.

کارگردان «گریز از مرگ» همچنین به جشنواره فیلم شهر پیشنهاد داد: مدیران و مسئولان جشننواره باید به بحثپژوهشی بسیار بپردازند و در این زمینه از کارشناسان حوزه بهره‌مند شوند. قطعا فعالیت‌های فرهنگی با همفکری زودتر به نتیجه خواهد رسید و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: جشنواره می‌تواند جلساتی را تشکیلی دهد که در آن نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناسان فرهنگی و فیلمسازان شهری حضور داشته باشند و در زمینه اهداف موردنظر جشنواره تبادل افکار کنند و موضوعات بکری را ارائه دهند.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری سیاوش حقیقی بهار سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز