خبرگزاری کار ایران

کانون کارگردانان خطاب به روحانی نامه نوشت:

وعده امید در سینما به درهاى بسته ختم شده‌است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۲۱۲

وعده‌هاى گشایش و تساهل و امید به آینده، در باور اهالى سینما، غالباً به درهاى بسته و سدهاى نهاده در راهى ختم شده که روز به روز گسترده‌تر و قطورتر مى‌شوند.

اعضای کانون کارگردانان سینمای ایران با انتشار نامه‌ای خطاب به حسن روحانی؛ رئیس‌جمهور؛ از وی تقاضا کردند تا فکری به حال سینما بکند و به وعده‌های خود در قبال سینما عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ متن نامه کانون کارگردانان بدین شرح است:

جناب آقاى روحانى
ریاست محترم جمهورى اسلامى ایران

برآنیم تا در مسیر رسیدن به اعتدال فرهنگی برعهدمان با شما بمانیم.. کمتر از دوسال پیش، برآمدن شما از انتخابات ریاست جمهورى، همراه با حمایت حداکثرى اهل هنر، امید گشایش را بخصوص در ما سینماگران برانگیخت. با شما همراه شدیم و همراه ماندیم… اما این روز‌ها نگرانیم.. نگرانِ امنیت صنف و حرفهِ‌مان که از جوانب مختلف گرفتار هجمه گروه‌هاى قلیلى شده است که دیدگاه‌هاى سلیقه‌اىشان را قانون مى‌شمارند و نگاه‌هاى متفاوت از خود را برنمى‌تابند و براى اهالى سینما، با وجود رعایت همه چهارچوب‌هاى قانونى، هر روز سد و قائله‌اى در راه ارتباط با مخاطبین حرفه فراهم مى‌کنند. موج فراگیر احساس عدم امنیت حرفه‌اى را در اقشار مختلف همکارانمان مى‌بینیم و نگرانیم، چراکه خطر تبدیل تدبیر و همراهى را به بى‌عملى و بى‌تفاوتى، و امید گشایش فرهنگى را به یأس و انفعال و گم کردن مسیرِ تعالى، در گذشته و در این مسیر مشترک، به تجربه دریافته‌ایم..

جناب آقاى رئیس‌جمهور

… ما نگرانیم، چراکه مى‌بینیم وعده‌هاى گشایش و تساهل و امید به آینده، در باور اهالى سینما، غالباً به درهاى بسته و سدهاى نهاده در راهى ختم شده که روز به روز گسترده‌تر و قطورتر مى‌شوند و نمایندگان عالى و مباشران محترم و قانونى شما در وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامى - اگر نگوئیم رضایتمندانه - دربرابر این هجمه‌ها به دفعات سر و شانه خم کرده‌اند.

… در حفظ حقوق حرفه‌اىمان به مرجعیت نهاد متولى فرهنگ کشور در مهم‌ترین پایگاه‌هاى قانونى میان ما و شما، یعنى شوراهاى پروانه ساخت و نمایش، پاى بندیم.. امانگرانیم، چراکه قریب به اتفاق اهالى سینما را بیشتر از مسئولان عالى ذیربط درگیر حفظ اعتبار و اقتدار این نهاد‌ها، درمقابل سلیقه‌هاى سیاسى نشسته برجاى قانون مى‌بینیم. و شاهدیم که تزلزل، دوگانگى بیان و عمل، و تسلیم‌هاى مکرر مسئولان عالى فرهنگى راه را بر بى‌هویتى و بى اعتبارى این نهادهاى قانونى گشوده‌تر کرده و باعثشده هر روز مدعى جدیدى، با نقاب دلسوزى و وابستگى به حوزه‌ها و سازمان‌ها و سلیقه‌هاى قدرتمند و آشکار و پنهان قدرت‌هاى در سایه، بر افزودن بندى جدید بر دست و پاى سینماى ایران، اهتمام ورزد.
همراهى دلسوزانه اهالى سینما در دوران تصدى مسئولان جدید فرهنگى، گواه برآن بوده و هست که ما و شما، چشم‌انداز مشترکى داریم که در سایه قانون اساسى چاره‌اى جز اهتمام به تنوع و تکثر در پیمودن مسیر رو به تعالى فرهنگى کشور و ملتمان نداریم.. مى‌خواهیم در این راه بمانیم، اما از سیطره سلیقه‌ها و قدرت‌هاى پنهان و آشکارى که بازگشت دوران تک‌صدایى را در سر مى‌پرورانند، و از عدم قاطعیت همراهان شما در مبارزه با این مهم نگرانیم.

رئیس‌جمهور محترم

… گفته‌هاى موجز و روشن جنابعالى در رابطه با هنر و هنرمند و نقش دولت در تحکیم رابطه فرهنگى و حفظ امنیت صنفى هنرمندان از یادمان نرفته و نخواهد رفت و محترمانه مى‌خواهیم که مسیر مشترکمان را با تکیه وعمل به آن‌ها هموار گردانید. چراکه ادامه وضعیت موجود و تداوم نشانه‌هاى عدم توجه قانونى و کافى به امنیت شغلى و اقتصادى اهالى سینما، خطر برآمدن شکافى را در این مسیر مى‌دهد که ادامه همراهى و هم‌رأیى را با مشکل روبرو خواهد کرد.

… موفقیت جنابعالى را در انجام مسئولیت‌هاى پیش رو از خداوند متعال خواستاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز