خبرگزاری کار ایران

اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه ایران اعلام کرد:

وضعیت موسسات ویدئو رسانه بحرانی‌تر شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۵۸

اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه ایران در اطلاعیه‌ای از عملکرد دبیرکل جدید ستاد صیانت و نحوه فعالیت این ستاد به شدت انتقاد کرد.

اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه ایران در اطلاعیه‌ای از عملکرد دبیرکل جدید ستاد صیانت و نحوه فعالیت این ستاد انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا؛ درپی انتشار اخباری پیرامون ابهامات موجود درخصوص آیین‌نامه و فعالیت‌های ستاد جدید صیانت از محصولات سینمایی و نمایش خانگی و همچنین تماس‌های مکرر دست اندرکاران رسانه‌های محترم گروهی در این زمینه، از بی‌توجهی‌های صورت گرفته این ستاد در دو ماهه اخیر که باعثرشد و گسترش فعالیت شبکه‌های تکثیر غیرمجاز، افزایش گسترده عناوین ایرانی و خارجی و همچنین بحرانی‌تر شدن وضعیت موسسات ویدئو رسانه و شبکه نمایش خانگی شده است انتقاد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با وجود اینکه اعتقاد داشتیم تقویت مالی، نرم افزاری و سخت افزاری ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی و هنری از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی(با توجه به شناخت دست اندرکاران ستاد از حوزه نمایش خانگی و پیچیدگی‌های آن) می‌توانست در شرایط بحرانی کنونی و فقدان توجه سازمان سینمایی به این حوزه کارآمد‌تر و راهگشا‌تر از کوچک کردن(و یا به اصلاح تخصصی‌تر ساختن) آن باشد اما به فاصله کمتر از بیست و چهار ساعت از دریافت خبر انتصاب آقای سید مصطفی ابطحی دبیر کل جدید ستاد، به حکم احترام و وظیفه اخلاقی خود در نامه شماره ۲۱۴۶-۱۰۰۰ - ۹۳ به تاریخ ۲۵/۸ / ۹۳ خطاب به نامبرده با اشاره به وضعیت بحرانی شبکه نمایش خانگی و همچنین افزایش حضور گسترده عناوین ایرانی و خارجی بدون پروانه نمایش در بازار، با هدف آشنایی بیشتر ایشان از وضعیت فعلی بازار کپی و آثار غیر مجاز و همچنین برخورد قاطع با متخلفان، تقاضای دیدار حضوری و برگزاری نشست اضطراری کردیم. تقاضایی که با وجود پیگیری‌های مکرر حضوری، تلفنی و پیامکی از ایشان و مسئولان دفترشان تا این لحظه بی‌پاسخ مانده است.

این گزارش می‌افزاید: در کمال ناباوری پس از مدت کوتاهی با انبوه جریان سازی رسانه‌ای ایشان با همراهی مدیر کل نمایش خانگی مواجه شدیم که بجای حمایت و صیانت از جریان قانونی نمایش خانگی، موسسات ویدئو رسانه را آماج انواع و اقسام تهدیدات خود قراردادند و از اعمالی سخن به میان آوردند که در حوزه فعالیت هیچیک از ایشان قرار نداشت. پس از آن مراجعه به آیین نامه‌ها و مجموعه قوانین و مقررات موجود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان داد که متاسفانه بر خلاف آیین نامه‌های موجود و منتشر شده عملکرد ستاد صیانت در همین مدت تخطی آشکاری از قوانین بوده مگر اینکه بپذیریم قوانین و آیین نامه‌های جدیدی در همین مدت وضع شده که اجازه انتشار نیافته و پنهان مانده است.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه ایران حاکیست: مراتب تخطی از مقررات و آیین نامه‌های در دسترس موجود و مرتبط با ستاد صیانت و همچنین عدم مقابله با افرادی که آشکارا به تخلفات در این حوزه مشغولند از سوی ستاد توسط اتحادیه در نامه‌ای به رییس سازمان سینمایی اعلام شد که تاکنون نیز پاسخی نسبت به تذکرات اعلامی دریافت نشده است.

اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه ایران در پایان با تاکید مجدد بر وضعیت شبکه نمایش خانگی که ناشی از بی‌توجهی سازمان سینمایی به این حوزه مهم و اقتصادی سینمای ایران و همچنین عملکرد نامطلوب مدیران زیر مجموعه مرتبط با حوزه نمایش خانگی است از همه دست اندرکاران ارشد و سیاستگذاران کلان عرصه فرهنگ و هنر به ویزه حوزه نمایش خانگی برای رفع مشکلات و کاهش بحران فراگیر موجود استمداد طلبید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز