خبرگزاری کار ایران

مستند «جایی برای زندگی» در خانه هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۸۳

مستند «جایی برای زندگی» تاکنون برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی مستند از سی و دومین جشنواره فیلم فجر و تندیس بهترین کارگردانی مستند بلند و بهترین تدوین از شانزدهمین جشن خانه سینما شده است.

فیلم مستند «جایی برای زندگی» به تهیه کنندگی محسن استادعلی و نسرین عبدی و کارگردانی محسن استاد علی سه شنبه ۳۰ دی ماه، ساعت ۱۸ در خانه هنرمندان ایران، تالار شهناز به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، این مستند نگاهی به زندگی مردانی دارد که به دلایل گوناگون از خانه و خانواده خود دور افتاده‌اند و شرایط زندگی در تنهایی در شهر تهران، این گروه از مردان را در مکانی گردهم آورده است. مکانی که ناچار به زندگی در آن شده‌اند.

فضای فیلم بیشتر در پانسیونی که این مردان درآن ساکن شده بودند می‌گذرد. بنابر قول محسن استادعلیمرحله‌ آماده‌سازی تولید این فیلم حدود یک سال طول کشید و همین سبب شده است شخصیت‌های ساکن در پانسیون به راحتی و با اعتماد کامل دغدغه‌های خود را برای مخاطبان بازگو کنند. خبری از مصاحبه در این فیلم نیست، فیلم به راحتی مخاطبان را وارد زندگی این افراد می‌کند و به واقع فیلم مخاطبان را در کنار این افراد و پای گفتگوی آن‌ها می‌نشاند و شاید این یکی از دلایل جذابیت فیلم برای تمام اقشار مخاطب خود است.

مستند «جایی برای زندگی» تاکنون برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی مستند از سی و دومین جشنواره فیلم فجر و تندیس بهترین کارگردانی مستند بلند و بهترین تدوین از شانزدهمین جشن خانه سینما شده است. این فیلم سینمایی همچنین نامزد بهترین فیلم مستند سی و دومین جشنواره فیلم فجر، بهترین فیلم، تصویر و صدا از شانزدهمین جشن خانه سینما بوده است. با وجود نمایش مکرر فیلم در سالن‌های مختلف و حتی اکران در اصفهان، به دلیل جذابیت بالا، همچنان متقاضی نمایش برای نه تنها دوستداران فیلم‌های مستند بلکه سایر گروه‌ها است.

عوامل فیلم عبارتند از: محسن استادعلی - پژوهشگر، کارگردان و تهیه کننده، فرهاد طالبی نژاد - تصویر بردار، شاهین پورداداشی -: صدابردار، بابک حیدری - تدوین، سیدعلیرضا علویان - طراحی و ترکیب صدا، سلیم قاسمی - مدیر تولید، نسرین عبدی - تهیه کننده.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز