خبرگزاری کار ایران

شجاعی کیاسری اعلام کرد:

۲۰ درصد بودجه سازمان سینمایی به جشنواره فیلم مقاومت می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۵۹۲

برخی نمایندگان درخواست کاهش ۲۰ درصدی بودجه سازمان سینمایی کشور را در کمیسیون فرهنگی مطرح کردند که زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ در کمیسیون رای آورد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد کاهش ۲۰ درصدی بودجه سازمان سینمایی کشور، تاکید کرد: کاهش بودجه سازمان سینمایی، به ضرر صنعت فیلم سازی است.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، سیدرمضان شجاعی کیاسری درباره کاهش بودجه سازمان سینمایی کشور گفت: برخی نمایندگان در خواست کاهش ۲۰ درصدی بودجه سازمان سینمایی کشور را در کمیسیون فرهنگی مطرح کردند، که زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ در کمیسیون رای آورد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: پیشنهاد کاهش ۲۰ درصدی بودجه سازمان سینمایی، پیشنهادی شخصی است نه پیشنهاد کمیسیون.

کیاسری افزود: پیشنهاددهندگان با هدف افزایش بودجه به جشنواره مقاومت(فیلم دفاع مقدس) خواهان کاهش ۲۰ درصدی بودجه سازمان سینمایی کشور هستند.

وی با انتقاد از طرح کاهش بودجه سازمان سینمایی کشور، اظهار داشت: کاهش این مقدار از بودجه سازمان سینمایی، لطمه زیادی به تولید فیلم در کشور خواهد زد. درحال حاضر سازمان سینمایی به لحاظ مالی مشکلاتی در زمینه ساخت فیلم دارند.

کیاسری با بیان اینکه این پیشنهاد هنوز در کمیسیون تخصصی رسیدگی به بودجه مطرح نشده است، ادامه داد: درحال حاضر، مباحثدرآمدی در کمیسیون تلفیق مورد بررسی است و هنوز به بخش هزینه‌ای ورود نکردیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۴ ادامه داد: تا قبل از ورود به بخش هزینه‌ای بودجه، نمی‌توان ارزیابی دقیقی از رای آوردن این پیشنهاد در کمیسیون تخصصی داشت. اما کاهش بودجه سازمان سینمایی به ضرر صنعت سینمایی کشور است.

طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ که دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده، ۱۰۶ میلیارد تومان به سازمان سینمایی ایران اختصاص یافته است. در سال ۱۳۹۳ هم بودجه سازمان یادشده ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. با این حساب اگر قرار باشد ۲۰ درصد از بودجه سازمان به جشنواره فیلم مقاومت(دفاع مقدس) اختصاص یابد، این رقم معادل ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. جشنواره فیلم دفاع مقدس به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود و محمد خزاعی دبیری آن را به عهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز