خبرگزاری کار ایران

دلایل انصراف سینایی از حضور در بخش سودای سیمرغ تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۵۵

پس از نزدیک به ۵۰ سال فیلم ساختن، کارنامه معینی دارم و جایزه‌ها تغییری در آن ایجاد نمی‌کنند. در رقابت با فیلمسازان جوان باید جا بازبگذارم که آن‌ها جوایز را بگیرند.

کارگردان فیلم «جزیره رنگین»، معیارهای داوری فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر را یکسان خواند و گفت: فیلم‌های متفاوت را نمی‌توان با این معیار‌ها داوری کرد.

به گزارش ایلنا، خسرو سینایی، در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با «جزیره رنگین» حضور پیدا کرد. هرچند فیلم او از حضور در بخش سودای سیمرغ انصراف داد، اما برای این انصراف دلایلی کاملا حرفه‌ای داشته است:

«این کار را تحت فشار انجام ندادم. به نظر من» جزیره رنگین «فیلم متفاوتی است و من دائم به این فکر می‌کردم که هیات داوری و انتخاب چگونه این فیلم را داوری خواهند کرد؟ این فیلم با بقیه فیلم‌ها متفاوت است و همین کار مقایسه را سخت خواهد کرد. از طرف دیگر جایزه‌ها هدفشان تشویق فیلم سازان است و من دیگر پس از نزدیک به ۵۰ سال فیلم ساختن، کارنامه معینی دارم و جایزه‌ها تغییری در آن ایجاد نمی‌کنند. در رقابت با فیلمسازان جوان باید جا باز بگذارم که آن‌ها جوایز را بگیرند.

سینایی ضمن تاکید بر اهمیت جشنواره‌های فیلم گفت: «هر فیلم سازی برای حضور در جشنواره‌ها برنامه‌هایی دارد. من در سال‌های گذشته بیشترفیلم کوتاه می‌ساختم که تهیه کننده آن‌ها نبودم و برای جشنواره فجر هم مناسب نبودند. مثل فیلم راویان تاریخ. در این چند سال منتظر بودم که امکانات ساخت قطار زمستانی فراهم شود که تهیه آن بین ایران و لهستان مشترک بود و به همین دلیل کار بلند دیگری در دست نگرفتم. اما بعد از ۳ سال که امکان ساخت آن فراهم نشد تصمیم گرفتم وقت را غنیمت بدانم و فیلم دیگری بسازم که با مشکلاتی مثل بودجه روبرو نباشد. بنابراین جزیره رنگین را با بودجه‌ای بسیار کمتر و با تهیه کنندگی خودم و بنیاد فارابی ساختم.

سینایی در پایان ضمن باهوش خواندن مخاطبان سینمای ایران، دوربودن «جزیره رنگین» از هیجانات مرسوم سینمایی را یکی از موارد تفاوت این فیلم دانست و گفت: جزیره رنگین فیلم متفاوتی است و من به راهی که در این فیلم رفتم معتقدم و امیدوارم راهگشا باشد برای جوانان که بر روی تهران و افراد خاص تمرکز نکنند و با بهره گیری از استعداد‌ها و اتفاقات نقاط مختلف کشور فیلم بسازند.

جزیره رنگین در اولین روز از جشنواره فیلم فجر در دو سئانس ۱۴ و ۲۱ در سالن شماره ۳ پردیس سینمایی ملت با حضور کارگردان و عوامل نمایش داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز