خبرگزاری کار ایران

اسعدیان: نسل آینده سینما مانند نسل ما؛ الکن نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۶۸

شاید در جشنواره امسال عناوین شهیر از کارگردانان سینما را نبینیم اما شاهد نسلی از کارگردانان فیلم اولی هستیم که زبان سینما را خوب می‌شناسند.

همایون اسعدیان در نشست فیلم بوفالو با بیان اینکه حال من بسیار خوب است و امیدوارم که شما هم چنین باشید، اضافه کرد: از کارگردانان فیلم اولی کارهای بسیار خوبی دیدم که نشان می‌دهد نسل آینده دست‌کم مثل نسل من الکن نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ تهیه‌کننده فیلم بوفالو در نشست این فیلم گفت: شاید در جشنواره امسال عناوین شهیر از کارگردانان سینما را نبینیم اما شاهد نسلی از کارگردانان فیلم اولی هستیم که زبان سینما را خوب می‌شناسند و قطعا این اتفاق برای سینمای ایران امیدوارکننده است.

وی تصریح کرد: من تهیه‌کننده اجرایی این فیلم هستم و خوشحالم که فیلم با سرمایه‌گذاری بابک اسلامی و همسرش ساخته شد.

اسعدیان افزود: در ابتدا که قرار بر ساخت این کار شد به سرمایه‌گذاران گفتم که منتظر بازگشت سرمایه نباشند چراکه سینما تجارت و کار اقتصادی نیست که پول را برگرداند بنابراین خوشحالم که به ساخت کار خوب در سینما فکر کردند و به دنبال کاسبی نبودند.

وی ادامه داد: ممکن است سلیقه من به‌عنوان کارگردان سینما با کاوه سجادی حسینی در بخش‌هایی یکسان نبوده باشد، اما تلاش خودم را کردم تا آنچه که او می‌خواهد ساخته شود نه آن چیزی که من دوست دارم.

کاوه سجادی حسینی(کارگردان فیلم) نیز گفت: در ساخت فیلم بوفالو با همایون اسعدیان، سهیلا گلستانی و هومن سیدی همکار بودم که هر سه کارگردان بودند و این کار می‌توانست اعتمادبه نفس هر فیلمسازی را بگیرد.

وی توضیح داد: فضای ایجاد شده در ساخت فیلم به گونه‌ای بود که هرگز از حضور سه کارگردان درکنارم حس عدم اعتماد نداشتم هرچند همه این افراد چهره‌ها شناخته شده در سینما بودند.

وی به قصه فیلم بوفالو اشاره کرد و گفت: این قصه کاملا تخیلی و برآمده از ذهنم است؛ اگر چیزی هم از بیرون وارد فیلم شد؛ در حین ساخت بوده است.

سجادی حسینی در پاسخ به این سوال که چرا این فیلمنامه اصراری بر پاسخ به سوالات مخاطب ندارد، اظهار کرد: ما از ابتدا استراتژی فیلم را بر مبنای استراتژی پنهان گذاشتیم و همه عناصر درام دراین فیلم پنهان بود و هر اتفاقی که وجود دارد؛ منعقد نمی‌شود و کامل نیست. در واقع سعی کردیم تمام حادثه‌ها را از قصه بگیریم. به نوعی ما در این قصه، مرداب را جاندار کردیم و همه عناصر فیلم را تحت‌تاثیر آن قرار دادیم تا قصه کاملا دچار سکون شده و مختص به خود مرداب شود. دادن اطلاعات بسیار سخت است درعین حال ما بسیار به تماشاگر احترام گذاشتیم.

کارگردان بوفالو گفت: سعی نکردم به سمت سینمای قصه‌گوی مطلق بروم. در هر صورت این شکل فیلمنامه‌نویسی ریسک است. زیرا این سبک کار سلیقه هرکسی نیست. اگر بخواهیم با دید کلاسیک به این کار نگاه کنیم قطعا این فیلمنامه پر از اشکال است اما از دید سینمای مدرن فیلمنامه این فیلم با معیارهای موجود تطبیق دارد. از بعد کلاسیک همه شخصیت‌ها و همه شرایط دچار اشکال است و من به مخاطب سینمای کلاسیک حق می‌دهم که این فیلم برایش دلچسب و رضایت‌بخش نباشد.

هومن سیدی(بازیگر فیلم بوفالو) نیز گفت: با وجود اینکه من هم کارگردان هستم اما مثل هر بازیگر دیگری بر سر فیلم، سراپا گوش بودم و تلاش کردم نظر کارگردان را تامین کنم. البته این به معنی آن نبود که کاملا تهی بودم بلکه در مقام بازیگر دارای ایده و نظر بودم که با کارگردان درمیان می‌گذاشتم.

پرویز پرستویی نیز درباره تجربه کار با جوانان گفت: پیش از این به نسل جوان بها داده نمی‌شد و کار اول انگار بی‌سرپرست بود اما در طی سالهای اخیر و بخصوص امسال مسئولین این فضا را بیشتر برای جوانان فراهم کردند که جای تشکر دارد.

این بازیگر سینما اظهار کرد: با شروع جشنواره امسال و طرح یک فیلم یک سلام و مواجه شدن سازندگان با رسانه‌ها، آنچه به ذهن می‌رسد این بود که در بخش نگاه نو فیلم‌های خوبی خواهیم داشت و نسل قدیم هم از این اتفاق خوشحال هستند. چراکه نسل جوان به خوبی می‌درخشد.

پرستویی یادآور شد: به خودم هم همیشه این نکته را گوشزد می‌کنم که درکنار جوانان تجربیات خوبی کسب خواهیم کرد.

افضلی نیز درباره تفاوت این فیلمنامه با سایر فیلمنامه‌ها افزود: تفاوت بارز این فیلمنامه با دیگر فیلمنامه‌ها این است که به نوعی برای تصویر نوشته شده بود و برای من چالش برانگیز بود چراکه تمام عناصر دراماتیک تحت شعاع تصمیم کارگردان قرار می‌گرفت و از این جهت یک پروسه خاصی را پشت سر گذاشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز