خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم دو مطرح شد:

سهیلا گلستانی: «دو»؛ فیلمی جسورانه با پرداختی جدید

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۳۸۹

" دو " سینمای مورد علاقه من است که با مضمون فقدان و هم‌زیستی ساخته شد / در این فیلم آدم‌های قصه پیش از اینکه درگیر قصه باشند، حال و هوای شخصی خودشان را دارند.

نشست خری فیلم " دو " با حضور پرستویی، سهیلا گلستانی، پیمان شادمانفر، سوگل خلیق، سارا سمیعی و مانی هاشمیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پرویز پرستویی(تهیه‌کننده و بازیگر) درباره تجربه بازیگری و تهیه‌کنندگی در این فیلم گفت: تهیه‌کنندگی هیچ گاه حرفه من نبوده و نیست. من وقتی طرح خانوم گلستانی را خواندم بسیار مشتاق شدم تا با ایشان همکاری کنم و با توجه به روحیاتم که همراه با فیلم بود، تمام تلاشم را به کار گرفتم تا فیلم خوبی ساخته شود.

پرستویی ضمن تاکید بر اینکه " دو " داستان پیچیده‌ای ندارد؛ اظهار داشت: وقتی من فیلمنامه‌ را خواندم بسیار جذب شدم و به عقیده من این فیلم پرداخت متفاوتی با دیگر فیلم های با این مضمون دارد. در طول ساخت فیلم، هیچگاه احساس نکردم که با یک فیلم اولی مشغول به کار هستم درنتیجه خودم را به طور کامل در اختیار کارگردان گذاشتم. من به حضورم در " دو " افتخار می‌کنم.

سهیلا گلستانی(کارگردان) نیز درباره فیلم " دو " بیان کرد: این فیلم رسوبی از داستان کوتاهی بود که چند سال پیش خوانده بودم و کم کم فیلمنامه شکل گرفت. البته نمی‌توان کاملا آن را یک فیلمنامه اقتباسی دانست اما حالی از آن داستان کوتاه را دارد.

او ادامه داد: هماهنگی میان من و صفی‌یاری به دلیل گفت و گو هایمان درباره زندگی بود و ما کمتر درباره فیلم صحبت کردیم. فیلمنامه " دو " در طول دو سه سال در حال تغییر و تکامل بود و اما وقتی همه چیز به طور کامل مشخص شد، من فیلمنامه را حدود ۴ ماه کامل کردم.

گلستانی با اشاره به اینکه از ساخت این فیلم بسیار راضی است گفت: امیدوارم که حرفی که می‌خواستم بزنم را منتقل کرده باشم. من خوشحالم که در اولین کارم به دنبال یک سوژه خاص رفتم و خوشحالم که جسارت به خرج دادم. این فیلم برای خیلی‌ها معنی دارد و خیلی‌ها معنایی دریافت نمی‌کنند. اما به طور کلی این سینمای مورد علاقه ی من است. برای اینکه به مخاطبان کمکی کرده باشم، می‌توانم بگویم که تم اصلی این فیلم فقدان و هم‌زیستی بود.

هایده صفی‌یاری(تدوینگر) نیز درباره حضورش در این فیلم گفت: معمولا فیلم هایی که زیاد پرجنب و جوش نیستند و ریتم تندی ندارند، تدوین مشکلی خواهند داشت. در این فیلم هم پیدا کردن ریتم بسیار کار مشکلی بود و همچنین پر از جزئیات بود که باید تلاش می‌کردیم تمام جزئیات دیده شود.

وی افزود: در این فیلم آدم‌های قصه پیش از اینکه درگیر قصه باشند، حال و هوای شخصی خودشان را دارند. یک زن کارگر که شخصیت و مسائل خودش را وارد می‌کند یا شخصیت بهمن که با تمام سکوت‌هایش باید شخصیتش را بشناسیم. امیدوارم که مخاطب توانسته باشد که این مسائل را به خوبی در فیلم دنبال کند.

پیمان شادمانفر(مدیر فیلمبرداری) نیز درباره تجربه‌اش در " دو " گفت: حضورم در این فیلم تجربه سختی بود که با حضور آقای پرستویی لذت بخش شد. امیدوارم که بینندگان راضی باشند. در اکران برج میلاد این فیلم را کمی تیره تر نشان دادند و فیلم روشن تر است.

مانی هاشمیان(صداگذار) درباره وضعیت صدابرداری در ایران نیز بیان کرد: من در این فیلم را در چند سینما دیدم که وضعیت صدا در هر سینما متفاوت بود. در طول چند سال اخیر که از صدابرداری آنالوگ به دیجیتال آمده‌ایم، هنوز به طور کامل مسائل مختلف رعایت نمی‌شود.

سوگل خلیق(بازیگر) درباره نقش خود در " دو " بیان کرد: در این فیلم، نقش سمانه دوره‌ای را طی می‌کند که اکثر دخترهای این سن، همین حال را دارند و این شخصیت اصلا با ذهنیت من غریب نبود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز