خبرگزاری کار ایران

حسین پاکدل:

مدیریت سینما؛ سینما را عصبانی کرده‌است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۰۴

سینما ابزار قدرتمندی برای بهبود اجتماع است. اما مدیریت سینما طی سال‌های گذشته؛ سینما را عصبانی کرده و از پتانسیل‌های آن استفاده نکرده است.

نشست خبریر فیلم «آزادی مشروط» با حضور رامبد جوان، شاهرخ فروتنیان، محمد کارت، حسین پاکدل، حسین مهکام، مقصود جباری، مسعود سلامی و بهمن اردلان؛ شب گذشته ۱۸ بهمن؛ در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حسین مهکام(کارگردان) درخصوص اولین فیلم سینمایی خود و چرایی کارگردانی فیلم‌نامه «آزادی مشروط» گفت: من برای فیلمنامه‌های پیشین کمتر از این فیل نامه زحمت نکشیدم. زمانی که حرف دریافت پروانه ساخت برای اولین فیلمم شد در میان طرح‌ها و فیلمنامه‌های موجود توافق جمعی روی ساخت این فیلمنامه بود. من این فیلمنامه را چند سال قبل نوشته بودم و برای شروع بازنویسی روی آن انجام دادم.

او راجع به حضور محمد کارت در نقش آصف گفت: من دوست داشتم که این نقش افغانی بدون لهجه باشد و او من را قانع کرد که باید نقش لهجه داشته باد و ظرف ۴۸ ساعت بعداز صحبت باهم با یک لهجه کامل حاضر شذ و من تردید را کنار گذاشتم و او نقش را با لهجه بازی کرد. خیلی خوشحالم از همکاری با همه عزیزان به‌خصوص آقای محمد کارت که کار لذت‌بخشی بود.

مهکام با اشاره به اینکه فیلم بازیگردان نداشت؛ ادامه داد: بازیگران فیلم به قدری حرفه‌ای بودند که من احساس نکردم خللی بین ما وجود داارد که نیاز به هدایت بازیگر باشد. قبل از فیلمبرداری با بازیگران بحثو گفتگو می‌کردیم و با قطعیت بازیگران جلوی دوربین قرار می‌گرفتند.

رامبد جوان(بازیگر) درخصوص بازی در فیلم‌های جدی گفت: برنامه‌ریزی نکردم در ژانر خاصی بازی کنم. فیلم حسین مهکام فیلمی بود که دوست داشتم در آن بازی کنم. بازیگر حق دارد در هر ژانری بازی کند و امیدوارم در فیلم ترسناک هم بازی کنم.

او ادامه داد: در طول مدت فیلم فضا بسیار صمیمی بود که باعثمی‌شد هر روز با حال خوب سر صحنه بیاییم و همه چیزی محاسبه شده بود.

حسین پاکدل(بازیگر) با بیان این مطلب که این فیلم جز فیلم‌هایی هست که معضلات اجتماعی را به ما نشان می‌دهد؛ افزود: سینما ابزار قدرتمندی برای بهبود اجتماع است. اما مدیریت سینما طی سال‌های گدشته سینما را عصبانی کرده و از پتانسیل‌های آن استفاده نکرده است. این موضوع معضل بسیاری از خانواده‌هاست.

مقصود جباری(تهیه‌کننده) با اشاره به اینکه دغدغه‌های فرهنگی آقای باله نبود این فیلم هرگز ساخته نمی‌شد؛ ادامه داد: قطعا دغدغه‌های فرهنگی نیاز ساخت چنین اثری است. دلیل اصلی حضور یک تهیه‌کننده در یک پروژه سینمایی برقراری ارتباز بین عوامل است. قطعا باید با فیلم نام ارتباط بگیرد. بزرگترین دستاورد برای من در این پروژه این است که فیلم حاشیه‌های کمی داشت.

او ادامه داد: اگر در فیلم فضای صمیمی ایجاد شده بود به دلیل کمال همنشین بود که در ما اثر کرد.

مسعود سلامی(مدیر فیلمبرداری) درمورد فضای فیلم «آزادی مشروط» گفت: من با آقای مهکام ۱۳ سال همکاری داشته‌ام. فیلم می‌توانست بی‌رنگتر از چیزی که دیدیم؛ ساخته شود اما سعی کردیم با کنتراست و نورهای طبیعی این کار را فیلمبرداری کنیم.

عباس بلوندی(طراح صحنه و لباس) با بیان این مطلب که یک تعامل بین من و فیلمبردار و کارگردان برای رسیدن به یک هماهنگی وجود داشت؛ ادامه داد: برای من که سال‌ها تجربه سینمای جنگ را داشتم؛ این فیلم تجربه خوبی بود. اصلی‌ترین ویژگی فیلم حضور دوستان حرفه‌ای سینما و کار در کنار این عزیزان بود و دوست داشتم در فیلم‌های اجتماعی خود را محک بزنم.

محمد کارت(بازیگر) هم گفت: برای کسی که به بازیگری علاقمند است؛ حضور در چنین نقشی یک غنیمت است و من در ۴۸ ساعتی که وقت داشتم؛ سعی کردم همه تلاشم را برای این لهجه بکار بگیرم. خوشحالم که بعداز بی‌خود و بی‌جهت این فیلم را بازی کردم که به من مجال تامل داد.

او دغدغه خود را بیشتر از مستندسازی بازیگری دانست و ادامه داد: یکی از دلایلی که فیلم مستند ساختم این بود که توانایی خود را بروز دهم. اگر بازیگری برایم یش بیاید برای من بسیار جذاب‌تر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز