خبرگزاری کار ایران

مصطفی احمدی در نشست خبری فیلمش:

«نزدیکتر»؛ اقتباسی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۳۶۴

فیلمنامه نزدیکتر از جایی شروع شد که «خداحافظ برادر» را خواندم. قصه مرا درگیر کرد اما آنقدر بازنویسی‌های متعدد صورت گرفت و دلمشغولی‌هایم به آن اضافه شد که دیگر شباهتی به داستانی که خوانده بودم؛ نداشت.

نشست خبری فیلم سینمایی «نزدیک‌تر» با حضور صابر ابر، محمد بحرانی، نازنین فراهانی، شیرین یزدان بخش(بازیگر) مصطفی احمدی(کارگردان)، سپهر سیفی(تهیه‌کننده) و بهرام بدخشانی(مدیر فیلم‌برداری) شب گذشته(۱۹ بهمن) در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مصطفی احمدی درخصوص شکل‌گیری فیلم «نزدبک‌تر» گفت: این فیلمنامه‌ای بوده که ایده‌اش را من مطرح کردم. نمایشنامه «کودک مدفون» را خوانده بودم اما مشخصا به آن نمایشنامه رجوع نکرده‌ام که بخواهد اقتباسی از آن باشد. از بسیاری جهات این فیلم متفاوت از این نمایشنامه است. فیلمنامه در واقع از جایی شروع شد که من داستان کوتاهی به نام «خداحافظ برادر» را خواندم. این قصه مرا بسیار درگیر کرد اما در میانه راه آنقدر بازنویسی‌های متعدد صورت گرفت و دلمشغولی‌های خودم به آن اضافه شد که دیگر شباهتی به داستان کوتاهی که خوانده بودم؛ نداشت و لزومی ندیدم که بخواهم از اقتباسی بودن اسمی ببرم.

او درمورد ریتم فیلم گفت: باید بگویم اگر نقدی وجود دارد مربوط به فیلم‌نامه است که در اجرا سعی شده به خوبی نشان داده شود و شاید خاصیت این فیلم به این شکل بوده است. اگر لبخندهای بازیگران تا حدودی تصنعی است در حقیقت باید بگویم تقصیر آن‌ها نیست چراکه من به عنوان کارگردان قصد داشتم دنیایی که برایم دلنشین است را به تصویر بکشم و در حقیقت نوعی نیاز در این‌باره حس می‌کردم.

کارگردان فیلم نزدیک‌تر ادامه داد: خوشبختانه بخش دولتی در این فیلم به ما کمکی نکرد. از این بابت خوشحالم که از این طریق من با گروهی کار کردم که واقعاً دستمزد نجومی بازیگران و عوامل آن را ندیدم؛ چیزی که خیلی‌ها این را می‌گویند.

صابر ابر(بازیگر) درمورد فیلم گفت: یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی بود که کنار هم قرار گرفتیم. یکی از اتفاقات مهم این بود که ما قبل از شروع فیلمبرداری تمام صحبت‌ها را با کارگردان کردیم. خیلی کم پیش می‌آید که اعضای گروه دورخوانی‌های متعدد قبل از فیلمبرداری داشته باشند و حرف‌هایشان را یکی کنند.

او ادامه داد: همه حرف‌ها را کارگردان با بازیگران زده بود و ما دیگر سرصحنه کاری نداشتیم و قرارمان بر اجرای صحیح بود. همه گروه فیلمبرداری پاس‌کاری‌های خوبی باهم داشتند. مضاف بر اینکه فیلمنامه بسیار دقیق نوشته شده بود و زمانی که آنرا خواندم؛ برایم روایت متفاوتی بود. این فیلم برای من یک جایگاه ویژه‌ای نسبت به دیگر کارهای سال‌های اخیرم دارد.

شیرین پزدان بخش(بازیگر) با بیان این مطلب که خوشحالم در فیلم اول آقای احمدی نقش کوچکی داشتم؛ ادامه داد: لطف کردند و نقش مادر را به من دادند.

نازنین فراهانی(بازیگر) نیز گفت: آنقدر فضای فیلم صمیمانه بود و هیجان داشت که احساس می‌کردیم فیلم اولمان را کار می‌کنیم. هیچکس تنها برای خودش بازی نکرد و بازی‌ها مقابل برای بازیگران مهم بود. در زمانی که برای من مشکلی پیش آمد بود؛ دوستان کمک کردند و نگذاشتند از گروه عقب بمانم.

محمد بحرانی(بازیگر) هم با بیان این مطلب که از آفای احمدی بابت امنیتی که در پشت صحنه فیلم ایجاد کرده بود؛ تشکر می‌کنم؛ ادامه داد: این فضا موجب شد که گروه در فضای صمیمانه‌ای کارشان را به بهترین شکال انجام دهند. از گروه گریم هم تشکر می‌کنم که بنظرم محشر بودند و کارشان فوق‌العاده بود.

بهرام بدخشانی(مدیر فیلمبرداری) نیز با اشاره به اینکه ساختن فیلمی رئال در یک لوکیشن تا حدودی سخت بود؛ ادامه داد: این فضا توسط گروه و کارگردان برای ما کاملاً مهیا شد. به‌عنوان فردی که سال‌ها در این حیطه فعالیت می‌کنم؛ کار اغلب بچه‌های فیلم‌بردار را دیدم و دوست دارم در این‌باره نقدی داشته باشم. چرا فیلم‌بردار‌های ما اصرار دارند فضای موجود در تهران را بسیار آبی جلوه دهند و دیوارهای داخلی منز‌ل‌ها را رنگی درصورتیکه اگر نگاهی به اجتماع اطراف و خانه‌های اغلب مردم بیندازیم؛ به راحتی متوجه خواهیم شد که چنین موضوعاتی در اطراف ما واقعاً وجود ندارد و اگر هم وجود دارد تعداد آن‌ها بسیار انگشت‌شمار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز