خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده عصر یخبندان و کوچه بی‌نام:

تقلبی در رای‌گیری مردمی خانه‌سینما اتفاق نیفتاده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۱۹۲

علی‌رغم شایعه‌سازی‌ها می‌توانم بگویم واقعا خانه سینما در سلامت و صحت کارش را انجام داد. حالا اینکه من اول نشدم و فیلم دیگری اول شده؛ ناشی از انتخاب مردم است.

پس از اعتراض بهروز افخمی؛ کارگردان فیلم سینمایی روباه؛ درباره وضعیت آرای مردمی سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر و بیان این مطلب که در آرای مردمی تقلب شده است؛ منصور لشگری قوچانی؛ سخنان افخمی را بی‌اساس دانسته و اظهار داشت: آرای مردمی در سلامت کامل اخذ شده است.

عضو ناظر بر آرای مردمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره عملکرد خانه‌سینما گفت: بنده مستقیما از طرف خود تهیه‌کنندگان به‌عنوان ناظر انتخاب شدم و چون خودم دو فیلم داشتم؛ بسیار به این رای‌گیری حساس بودم. علی‌رغم شایعه‌سازی‌ها می‌توانم بگویم واقعا خانه سینما در سلامت و صحت کارش را انجام داد. حالا اینکه من اول نشدم و فیلم دیگری اول شده؛ ناشی از انتخاب مردم است. من هم فیلمم را برای مردم ساختم. قانون؛ قانون است.

وی ادامه داد: با اینکه شاید برخی فکر کنند حضور یک تهیه‌کننده به‌عنوان ناظر باعثمی‌شود خود آن تهیه‌کننده بتواند در آرا تقلب کند؛ ولی من با اینکه فیلم خودم اول نشد؛ به رای تماشاگران احترام می‌گذارم و تصریح می‌کنم رای‌گیری در صحت و سلامت انجام شده است.

لشگری قوچانی افزود: اگر اتفاقی هم افتاده در بیرون خانه سینماست. فکر می‌کنم فرار به جلویی که برخی دوستان انجام داده‌اند؛ برای این بوده که به این تلاش ضربه بزنند. هر سال هم اینگونه بوده. سال دیگر هم خواهد بود و سال بعد هم همینطور. چهار سال اخیر را نگاه کنید؛ هر سال در آرای مردمی این بحث‌ها بوده است.

وی در پاسخ به این ادعا که هرسال در خانه سینما در آرا تماشاگران تقلب می‌شود؛ گفت: هرکس چنین حرفی زده؛ شوخی کرده است. هیچ سالی تقلب نشده و امسال هم نشده. من معتقدم وقتی دو یا سه فیلم مورد استقبال تماشاگران واقع می‌شود یعنی آن فیلم‌ها خوب هستند. با اختلاف پنجاه یا صد تا رای؛ نمی‌شود گفت کدام اول است یا کدام دوم است.

لشگری قوچانی افزود: آنچه مهم است عملکرد خانه سینماست که در صحت و سلامت کارش را انجام داده است. در عین حال که من طبق آمار روز نهم در جدول دوم هستم ولی باور دارم که رای‌گیر‌ها کاملا سالم است. مطمئن باشید اگر اشتباهی بود من خودم پیش از همه معترض می‌شدم. زیرا یکی از دغدغه‌هایم جه در سینما یا فیلم‌هایم عدالت و عدالت‌خواهی است. از ظلم هم بدم می‌آید. حال این ظلم به هرکسی باشد.

وی ادامه داد: واقعا خانه سینما درست عمل کرد و من از دوستان در خانه سینما تشکر می‌کنم و هیچ شکی در آراء ندارم. همین که مردم از فیلم من استقبال کردند و آن را دیدند و جزو پنج تا فیلم اول آرا مردمی بوده؛ یعنی اینکه مردم آن را پسندیدند. فکر می‌کنم پنج فیلم اول فیلم‌هایی هستند که مورد استقبال مردم بودند. اندکی بالا و پایین فرق چندانی ندارد. معتقدم این فیلم‌ها در اکران عمومی هم موفق خواهند بود.

وی با بیان اینکه فرآیند نظارت کاملا دقیق بوده؛ گفت: چون من نماینده تهیه‌کنندگان بودم؛ وقتی سر صندوق حاضر می‌شدم بعضی فکر می‌کردند لشکری آمده چه دخالتی در روند شمارش بکند ولی من آنجا فقط ناظر بودم حتی حق دست زدن به رای را هم نداشتم. انسان نباید حق را کنار بگذارد وگرنه فردا چطور می‌خواهد از حق در فیلم‌هایش حرف بزند.

لشگری قوچانی امسال با دو فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است. او در جلسه‌ای با حضور تمام تهیه‌کنندگان فیلم‌های راه یافته به بخش سودای سیمرغ؛ به‌عنوان یکی از سه ناظر بر فرایند رای‌گیری و انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز