خبرگزاری کار ایران

خبر وزیر ارشاد از درآمد سینما در ۱۰ ماه گذشته:

سینما ٥٢ میلیارد تومان درآمد داشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۳۳۸

از بین رفتن تنش‌های بی‌حاصل گذشته و ایجاد فضایی آرام در سینما همچنین اعتماد بین دولت و هنرمندان، به روز شدن سالن‌های سینما و تجهیز تمام سالن‌های کشور به سیستم دیجیتال ازجمله کارهای این دولت بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از درآمد ٥٢ میلیارد تومانی گیشه سینما طی ١٠ ماه گذشته خبر داد و ادامه داد: این آمار در دولت گذشته ٣٢ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی جنتی در اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر؛ با ابراز خوشنودی از تقارن این جشنواره با ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم جشنواره امسال با بازنگری در تجربه دوره‌های گذشته و بهره‌گیری از این تجربه‌ها ارتقای کیفیت آثار را همراه داشته باشد.

او با اشاره به کارهای صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید در حوزه سینما افزود: از بین رفتن تنش‌های بی‌حاصل گذشته و ایجاد فضایی آرام در سینما همچنین اعتماد بین دولت و هنرمندان، به روز شدن سالن‌های سینما و تجهیز تمام سالن‌های کشور به سیستم دیجیتال ازجمله کارهای این دولت بوده است.

جنتی ادامه داد: این تجهیزات که در کمتر از یک سال انجام شده است به صرفه‌جویی سالانه میلیون‌ها دلار برای خرید نگاتیو انجامید.

وزیر ارشاد با اشاره به رونق گیشه‌های سینمای کشور در یک سال گذشته افزود: ایران و چین در سال گذشته دو کشور بودند که افزایش مخاطب داشتند. آخرین آمار فروش گیشه سینما در دولت گذشته ٣٢ میلیارد تومان بود که این آمار طی ١٠ ماه گذشته به ٥٢ میلیارد تومان افزایش یافت.

جنتی؛ تولد گروه هنر و تجربه را در دولت تدبیر و امید دانست و ادامه داد: فیلم‌های این گروه امیدواری بین اهالی سینما به وجود آورد و نشان داد فیلم‌های هنری جایگاه خوبی در سینمای ایران دارند.

وی گفت: تاسیس مدرسه ملی سینما راه‌حل مناسب برای نهادینه کردن تجربه سینماست که هم‌اکنون این مدرسه تاسیس شده است و هنرمندان برجسته‌ای در هیات امنای آن عضو هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز