خبرگزاری کار ایران

مجیدی: برای ساخت فیلم حضرت محمد(ص) ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۶۷۵

مسولان ما در چه حوزه دین و چه در حوزه‌های دیگر هنوز هنر و سینما را باور نکردند. اگر مسولان به سینما اعتماد کنند سینما می‌تواند بسیاری از گره‌های کور را در حوزه‌های مختلف باز کند.

مجید مجیدی؛ کارگردان فیلم سینمایی محمدرسوال الله(ص) معتقد است؛ هرچند گفته می‌شود برای این فیلم هزینه زیادی صورت گرفته اما این فیلم استاندارهای فیلمسازی را در ایران بالا برده است و امروز ارزش افزوده‌ای که به سینمای ایران آورده بسیار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مجیدی با اشاره به روند ساخت فیلم محمد رسول الله(ص) گفت: زمانی که پیشنهاد ساختن فیلم محمد رسول الله(ص) به من داده شد؛ می‌دانستم که برای ساختن این فیلم باید تمام عوامل درجه یک باشند. برایم فرقی نمی‌کرد که عوامل پشت صحنه ایرانی یا خارجی باشند. کیفیت‌شان مهم بود.

وی که در برنامه هفت سینمایی شب گذشته حاضر شده بود؛ افزود: بهترین‌های هر حوزه را از نقاط مختلف جهان جمع کردیم تا فیلمی فاخر برای پیامبر مهربانی بسازیم. زمانی که می‌خواستم بازیگران این کار را انتخاب کنم؛ عده‌ای به من گفتند حالا که عوامل فیلم خارجی هستند بیا و از بازیگران خارجی برای این کار استفاده کن اما من به قابلیت‌های بازیگران ایرانی و توانایی‌هایشان اعتماد داشتم و می‌دانستم که آن‌ها از عهدهٔ نقش‌هایشان برمی‌آیند و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

مجیدی با اشاره به اینکه در این فیلم از تکنیک‌های فنی روز سینما استفاده شده؛ گفت: تک‌تک پلان‌های آن از نظر نور و رنگ شبیه تابلوی نقاشی هستند. هدف من از ساختن این فیلم بالا بردن سطح استاندارد سینمای ایران بود و به نظرم این اتفاق افتاد. صحنه‌های این فیلم حال خوبی دارد و حس درستی را به مخاطب انتقال می‌دهد.

وی ادامه داد: حرف‌های زیادی درباره بابت هزینه‌های این گفته می‌شود اما ما بدنیال ایجاد یک کار ماندگار بودیم. درست است که برای ساخت این فیلم ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده اما دکور کعبه‌ای که ما ساخته‌ایم با آن ساختار محکم و سه بعدی تا ۳۰ سال دیگر هم می‌تواند به نیاز مخاطبان پاسخ دهد یا شهرک سینمایی که برای این فیلم ساخته شد؛ بیش از ۳۶ میلیارد تومان هزینه داشته است. اما امروز ارزش افزوده این شهرک بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است. ازطرف دیگر امکاناتی که وارد کردیم همچون موتور برق‌ها و دوربین‌های باکیفیت که وارد شده است؛ می‌تواند پشتیبان سینمای ایران باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز سینما تبدیل به صنعت شده؛ گفت: سینما هنر و صنعت است و وجوه صنعتی سینما تا زمانی که بازار جهانی نداشته باشیم؛ خیلی نمی‌تواند رشد و سود کند. سینمای ما برای بقا باید بازار جهانی پیدا کند و سینمای ما این بضاعت را دارد ما فقط نباید به جشنوارهای خارجی بسنده کنیم. باید به اکران جهان فکر کنیم.

وی ادامه داد: قطعا ما دنبال پخش جهانی هستیم و قصد داریم فیلم را توسط یک کمپانی خارجی اکران کنیم اما هدف اولم این است که در یک محفل جهانی رونمایی شود.

مجیدی با اشاره به اهمیت سینما گفت: در سینمای ما بضاعت بضاعت خوبی وجود دارد. مسولان باید سینما را باور کنند اما مسولان ما در چه حوزه دین و چه در حوزه‌های دیگر هنوز هنر و سینما را باور نکردند. اگر مسولان به سینما اعتماد کنند سینما می‌تواند بسیاری از گره‌های کور را در حوزه‌های مختلف باز کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز