خبرگزاری کار ایران

ایوبی در معارفه مدیرعامل جدید فارابی:

نظر داوران جشنواره با مردم خیلی تفاوت نداشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۸۰۹

داوری‌های قابل قبولی در جشنواره فیلم فجر امسال داشتیم و داوری‌ها با داوری‌های مردم خیلی تفاوت نداشت.

رییس سازمان سینمایی گفت: ساز و کار حمایت از فیلم اولی‌ها در بنیاد سینمایی تمرکز یافته و با حضور علیرضا تابش مدیرعامل جدید این بنیاد، ساز و کار موردنظر سریعا مشخص می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور حجت‌الله ایوبی(رییس سازمان سینمایی)، رمضانعلی حیدری خلیلی(مشاور راهبردی سازمان سینمایی)، علیرضا تابش(مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی)، حبیب ایل‌بیگی(معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی) و جمعی از مدیران و کارکنان بنیاد سینمایی فارابی در محل این بنیاد برگزار شد.

ایوبی در این مراسم افزود: جشنواره سی‌وسوم فجر؛ جشنواره خوبی بود و اهالی سینما از این رویداد راضی هستند و فیلم‌هایی که به‌رغم بودجه ناچیز سینمایی کشور تولید شد؛ قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه سینماگران کم نگذاشتند؛ اظهار کرد: شاهد سال خوب و درخشانی از منظر محتوایی و مضمونی و ارزش فیلم‌ها خواهیم بود.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: داوری‌های قابل قبولی در جشنواره فیلم فجر امسال داشتیم و داوری‌ها با داوری‌های مردم خیلی تفاوت نداشت.

ایوبی ادامه داد: امیدواریم سال ۹۴ برای سینما بهتر باشد. سال پرچالش ۹۳ به این خوبی گذشت و دلیلی ندارد سال ۹۴ برای سینما بهتر نباشد.

وی تصریح کرد: تولید آثار سینمایی به دلیل تغییر و تحولات فارابی خیلی دیر شروع شد اما هم‌اکنون شاهد تولید فیلم‌های متعددی هستیم و امیدواریم با تغییرات ایجاد شده تولیدات متوقف نشده و در سال ۹۴ شاهد بهبود مدیریت سینما در بخش‌های مختلف از جمله بخش بین الملل باشیم.

رییس سازمان سینمایی با تقدیر از تلاش‌های سرپرست بنیاد سینمایی فارابی گفت: پذیرش مسوولیت ازسوی حیدری خلیلی در این شرایط بسیار دشوار و بازخورد حضور کوتاه‌مدت این مدیر در بنیاد سینمایی فارابی بسیار قابل توجه بود.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران فارابی اظهار کرد: کارهای موردنظر در این مدت به خوبی پیش رفت و متوقف نشد. شرایط دشواری وجود داشت و فیلم‌ها باید به جشنواره می‌رسیدند و درصورتیکه این بنیاد به درستی عمل نمی‌کرد حتما در جشنواره فجر با مشکل مواجه می‌شدیم اما برخورد خوب دست‌اندرکاران فارابی درکنار مدیریت حیدری خلیلی موجب شد شرایط به بهترین نحو دنبال شود.

ایوبی با اشاره به سابقه مدیریت جدید بنیاد سینمایی فارابی اظهار کرد: علیرضا تابش مدیری است که بیش از دو دهه تجربه موفق در عرصه‌های مختلف دارد. وی دانش و تجربه ارزشمندی دارد و هرجایی که تابش بوده نامی نیک از خود بر جای گذاشته و این امر حاصل اعتماد مدیریت کشور به این مدیر جوان است.

به گفته وی، اهالی فرهنگ و هنر برخورد خوبی با این مدیر دارند که برگرفته از تلاش دو دهه صادقه آقای تابش است.

رییس سازمان سینمایی توضیح داد: امروز در سینما مدیر آشنای به مفاهیم اجتماعی و فلسفه کم داریم و جامعه سینمایی به دنبال مدیری هستند که با آنان تفاهم کرده و در ارتباطی دوسویه با آنان قرار گیرد.

ایوبی با بیان اینکه کار‌شناسان برجسته‌ای در بنیاد سینمایی فارابی حضور دارند که به آقای تابش می‌توانند کمک کنند یادآور شد: شورای‌های مختلفی در سازمان سینمایی وجود دارد و کسانی که صاحب حرف و سخن هستند با سازمان سینمایی همکاری می‌کنند که می‌توانند به مدیریت جدید فارابی کمک کنند و این شورا‌ها تشریفاتی نیستند.

وی ادامه داد: چنانچه هیات امنای فارابی را مرور کنید؛ درمی‌یابید همه از چهره‌های برجسته فرهنگی کشور هستند.

رییس سازمان سینمایی توضیح داد: سینما به قدری اهمیت دارد که اگر شخصی تصور کند می‌تواند به این عرصه کمک کند از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. در جشنواره فجر دیدیم که جمعی از وزرا در این رویداد حضور یافتند که این نشان از اهمیت سینما دارد.

ایوبی تصریح کرد: موتور محرک علیرضای تابش می‌تواند به افزایش سرعت وکیفیت عملکرد فارابی کمک کند؛ یک مدیر جوان می‌تواند به جوان شدن تفکر کمک کند و همه دوستان و مجموعه سازمان سینمایی در این راستا کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به ماموریت‌های جدید در بنیاد سینمایی فارابی گفت: فیلم اولی‌ها به فارابی آمده و دیگر فیلم اولی‌ها به مرکز گسترش نمی‌روند و باید ساز و کار این بخش سریعا مشخص شود. جوانان قدرت نمایی عجیبی در جشنواره سی وسوم داشتند از این رو باید آنان را در فارابی ویژه ببینیم و نگاه جوان و بی‌تجربه به فیلم اولی نداشته باشیم.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: سینمای خانگی و بخشی از تولیدات ویدیویی در بنیاد سینمایی فارابی تمرکز خواهد داشت؛ نظارت بر تولید و کیفیت فیلم‌های ویدیویی از دیگر وظایف فارابی در دوره جدید است.

ایوبی با اشاره به حضور مهدی پیماندار در بنیاد سینمایی فارابی در کنار علیرضا تابش اظهار کرد: آقای پیماندار هرجایی که باشد خیال اهالی سینما راحت است. وی فردی کاردان و کار‌شناس است و با حضور این مدیر، بخش خزانه داری با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.

علیرضا تابش نیز در ادامه با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز جشنواره فجر و حلول سال جدید سینمایی گفت: از اعتماد سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و اعضای هیات امنای فارابی و شخص دکتر ایوبی سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم قدردان این اعتماد باشم.

وی یادآور شد: خدمت به اهالی سینما توفیق بزرگی است و فیلمسازان بزرگ‌ترین سرمایه سینمای ملی به شمار می‌روند و سینمای ملی ما به عنوان میراثمعنوی در کشور ما شناخته شده و امیدوارم قدردان این میراثباشیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اظهار کرد: بنیاد فارابی یک نهاد مهم در عرصه سینمایی است که با ابتکار عمل و مجموعه دست اندرکاران فارابی تا امروز اداره شده و از تک تک این دوستان تقدیر می‌کنم.

تابش توضیح داد: سینما یکی از شاخص‌های توسعه و امنیت ملی است و نگاه ما به سینما بر اساس اسناد بالا دستی، منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید خواهد بود.

وی تاکید کرد: آنچه در مدیریت سینما و بنیاد سینمایی اهمیت دارد جو آرامش و امید و قانونمندی وتلاش مضاعف برای موفقیت‌های بیشتر است و رسیدن به سازمان تحول زا و چابک در این راه باید سعه صدر و گوش شنوا داشت و انعطاف پذیر بود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: در اتاق من به سوی اهالی سینما باز است و رابطه دوستان و تعامل باید در تیم مدیریتی فارابی با اهالی فرهنگ و هنر برقرار باشد.

تابش اظهار کرد: اهمیت فارابی بر اعتلای سینمای ملی ایران بر کسی پوشیده نیست و افق فکری ما توجه به منافع کلان سینما است؛ فارابی یک فکر است و نقش فارابی در اعتلای سینمای ملی ثابت شده ودر ادامه نیز این بنیاد نقش و رسالت حقیقی خود را به نمایش می‌گذارد.

وی توضیح داد: دسترسی به اهداف کلان بدون همراهی و همدلی اهالی هنر امکانپذیر نیست و باید در کنار هم برای رسیدن به افق ترسیم شده تلاش کنیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: مشکلاتی قطعا از قبل وجود داشته اما باید تمرکزمان بر فرصت‌ها و امکانات جدید باشد. توجه من به سرمایه انسانی در فارابی بسیار جدی است و هرچه در دو دهه اخیر کار کردم بر اساس تعامل با نیروی فعال انسانی بوده است.

به گفته تابش، رفتار و منش مدیران وکارکنان بنیاد فارابی باید آینه تمام نمای سینمای ملی ایران باشد و افق این بنیاد باید باز و همرا ه با سعه صدر و تعامل باشد.

وی اظهار کرد: عزت نفس باید در فارابی پاس داشته شود و از خلاقت و نوآوری استقبال کنیم و زمینه خلق نوآوری در فارابی فراهم می‌شود.

مدیرعامل فارابی ادامه داد: اتفاقات خوبی در سینما در سال‌های اخیر در کشور با ورود فناوری‌های جدید و نسل جدید فیلمسازان رخ داده که این مهم نوید اتفاقات خوب در سینمای ایران می‌دهد.

تابش تصریح کرد: بازار جهان اسلام از دید من بسیار اهمیت دارد و در بخش بازگانی و بازاریابی باید تلاش‌های جدی‌تری انجام شود و توجه به ارزش‌های دینی و میهن عزیزمان می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای فیلمسازان کشورمان خلق کند.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در چند سخنرانی که باسینماگران داشتند بیان فرموند کلید پیشرفت کشور با بحثسینما گره خورده است و این مهم نشان از اهیت جایگاه سینما دارد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشبرد سینمای ملی توضیح داد: باید طراحی و نقشه‌ای داشته باشیم تا سینمای ملی در جهت گفتمان سازی راهبردی در سینما موفق باشد و این امر جز با همراهی و همکاری اهالی رسانه محقق نخواهد شد و امیدوارم اصحاب رسانه در این راستا به ما کمک کنند.

تابش اظهار امیدواری کرد: سیاست‌های موردنظری که ازسوی رییس سازمان سینمایی اعلام شده در بنیاد سینمایی فارابی پیگیری شود.

وی گفت: از رییس سازمان سینمایی به دلیل اعتماد به نسل جوان‌تر مدیران فرهنگی تقدیر می‌کنم و امیدوارم با حضور آقای پیماندار و دیگر دوستان بتوانیم منشا خیر باشیم.

رمضانعلی حیدری خیلی نیز در این مراسم گفت: دو ماه در خدمت دوستان در بنیاد سینمایی فارابی بودم و مقدماتی را فراهم کردیم تا برنامه‌های اجرایی هیات عامل آماده شود.

وی یادآور شد: با همکاری دوستان در فضایی آرام، کار به سرانجام رسید و پروژه‌هایی که برای جشنواره در حال آماده شدن بود نیز در این مدت به خوبی به سرمنزل مقصود رسید.

سرپرست سابق بنیاد سینمایی فارابی اظهار کرد: فرصت ویژه‌ای در اختیار بنیاد سینمایی فارابی است و شور شوقی که در بین فیلمسازان و امید ایجاد شده سرمایه تولید فیلم‌های خوبی است که باید به آن توجه داشت.

حیدری خیلی تاکید کرد: تا این لحظه وظیفه آماده‌سازی برنامه‌ها را داشتیم و امیدوارم با مقدماتی که مهیا شده شرایط ادامه فعالیت‌های موردنظر از سوی دوستان تسهیل شود.

وی گفت: پیش‌بینی خودم این است که سال خیلی خوبی را در سال آتی با حضور فیلمسازان پر شور و فیلم‌های ارزشمند شاهد خواهیم بود.

سرپرست سابق بنیاد سینمایی فارابی توضیح داد: در این فاصله نشست‌های مختلفی با صنوف سینمایی برگزار شد که اثربخش بود و می‌خواستیم در این مسیر اهالی سینما همراه باشند که خدارو شکر این مهم رخ داد.

حیدری خلیلی گفت: این مسیر کمک خواهد کرد که فعالیت‌ها بهتر رخ دهد و فعالیت‌های فارابی همسو با سیاست‌های سینمایی دنبال شود و با حضور آقای تابش قطعا این روند بهتر ادامه خواهد یافت.

مهدی پیماندار نیز افزود: تلاش می‌کنم آنچه مد نظر دوستان هست تحقق یابد. در دوره‌ای در خدمت دوستان در فارابی بودم و برای نخستین بار است برای بار دوم در یک جا حضور می‌یابم و امیدوارم تجربه خوبی باشد.

حبیب ایل‌بیگی(معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی) نیز توضیح داد: خوشحالم از اینکه بنیاد سینمایی فارابی با حضور فردی خوش فکر و خزانه‌داری باتجربه به کار خود ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد: تجربه همگاری با آقای تابش و پیمان‌دار دارم و معتقدم با همدلی و اتفاق نظر می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. فارابی نقش ویژه‌ای در سینما و حوزه فرهنگ دارد و این بنیاد نیازمند ارتباطات بالاتری است.

معاون ارزشیابی و نظارت بر آثار سازمان سینمایی ادامه داد: خوشحالم که می‌توانیم در ارتباط بهتر با فارابی با طراحی‌های مورد سازمان، آثار درخور توجهی را داشته باشیم و در راستای تعالی سینمای ملی گام برداریم.

ایل‌بیگی تاکید کرد: امیدوارم در سازمان در تعامل با فارابی نقش مورد نظر را ایفا کنیم.

علیرضا رضاداد(دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر) نیز اظهار کرد: امیدوارم با حضور آقای تابش دوران جدیدی برای فارابی حاصل شود. احساس شخصی من این است که با شرایط خوب و آماده‌ای در سینما روبرو هستیم و در ۱۰ سال اخیر فیلمسازان انقدر آماده نبودند تا براساس نیازهای جامعه حرکت کنند.

وی یادآور شد: عامل اصلی محرک هنرمند، انگیزه‌های فردی است. باید تربیت هنرمند را در خدمت نیازهای کشور و سینما قرار دهیم و مهم‌ترین هنر دو بازوی مدیریتی سازمان یعنی بنیاد سینمایی فارابی و معاون آثار، ایجاد هماهنگی با یکدیگر است تا اولویت‌های مورد نظر به دغدغه‌های جامعه هنری تبدیل شود.

دبیر سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: با یک سینمای پیشرفته روبرو هستیم. در جشنواره امسال خیلی از فیلم‌های خوب از حمایت‌های مالی خیلی زیادی برخوردار نبودند و حمایت معنوی نقش مهمی در این میان دارد.

رضاداد تاکید کرد: امیدوارم جلساتی بین معاونت آثار و بنیاد سینمایی فارابی تشکیل شود و براساس چهره موردنظر، تابلوی جشنواره در سال ۹۴ را ترسیم کنیم.

وی گفت: کارنامه واقعی یک مدیریت سال دوم و سوم قابل ارزیابی دقیق‌تر است. سنت پیشینه هم همین است و امیدوارم شاهد موفقیت‌های بیشتر در فارابی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز