خبرگزاری کار ایران

اصغر فرهادی:

ادبیات چپ منشا ترس سیاستمداران ما از سینماست

کد خبر : ۲۵۴۵۴۵

سیاستمداران ما هنوز این تفکر را دارند که پشت هر نماد فیلم حرفی پنهان است. این موضوع موجب ترس آن‌ها از سینما شده است.

اصغر فرهادی در نشست تخصصی فیلمنامه‌نویسی که در پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «اروند» که در آبادان برگزار شد؛ منشا ترس سیاستمداران از سینما را ادبیات چپ دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ فرهادی با اشاره به ترس برخی از سیاستمداران از سینما گفت: این موضوع و واهمه از ادبیات چپ نشات می‌گیرد. در آن زمان چون فیلمسازان نمی‌توانستند برخی مسائل را به‌صورت مستقیم مطرح کنند؛ از نماد‌ها برای بیان حرف خود استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: امروزه در جهان تاریخ مصرف نمادگرایی تمام شده است و ابزارهای زیادی برای بیان منظور برای فیلمساز وجود دارد؛ که نیازی به استفاده از این نمادها ندارد. اما سیاستمداران ما هنوز این تفکر را دارند که پشت هر نماد فیلم حرفی پنهان است. این موضوع موجب ترس آن‌ها از سینما شده است.

فرهادی در این نشست که فیلمسازان جوان از اقصی نقاط کشور در آن حضور داشتند؛ به مطرح کردن مسائلی مثل شکل‌گیری ایده؛ شخصیت‌پرازی؛ دکوپاژ و میزانسن؛ پردازش شخصیت‌های خاکستری داستان؛ پرداختن و بیشترین تاکیدی که به فیلمسازان تازه‌کار داشت این بود که سعی کنند از فیلمسازی لذت ببرند و تنها به خاطر خوشایند جشنواره فیلم نسازنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز