خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی:

اختصاص 32 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر آذربایجان شرقی

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی و حوادث غیرمترقبه، 32 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر این استان تخصیص یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران ، محمدحسین آل هاشم در آیین هماهنگی تشکیل شورای عشایری مراغه که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این تسهیلات با سود چهار درصد اختصاص یافته که هر خانوار عشایری تا سقف 100 میلیون ریال از آن بهره مند می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی متقاضیان ثبت نام شده در حال معرفی به بانک های عامل برای تکمیل پرونده هستند، یادآور شد: این تسهیلات همچنین در قالب خرید انرژی های نو و پاک جهت تولید نور کافی، حمام و اجاق خورشیدی، استفاده از شیردوش گوسفندی و پشم چین برقی و تولید جوجه یک روزه به عشایر پرداخت می شود.

آل هاشم اظهارکرد: عشایر آذربایجان شرقی با دو درصد جمعیت استان و داشتن 30 درصد دام سبک و 3.6 درصد دام سنگین ، 20 درصد فرآورده های دامی استان را تولید می کنند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی ادامه داد: این میزان تولید توسط عشایر مصداق عینی اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و الگوی مصرف است.

وی گفت: بازسازی و بهسازی راه های دسترسی عشایر، بازسازی و بهسازی چشمه ها، آبرسانی سیار، گازرسانی، توزیع نهاده های دامی از محورهای فعالیت امور عشایر استان است.

آل هاشم تولیدات عشایر استان در سال شامل گوشت قرمز به میزان 110 هزار تن، شیرخام 30 هزار تن، پشم 16 تن و قالی و قالیچه 16 هزار و 500 متر مربع اعلام کرد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی افزود: جمعیت دامی عشایر استان در فصل ییلاق 1.5 میلیون راس شامل دام های کوچک و بزرگ و مقدار مرتع در اختیارعشایر نیز از دو میلیون و 400 هزار هکتار مراتع استان، یک میلیون هکتار است.

کد خبر : ۳۹۴۱۱۵