خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان فارس عنوان کرد:

تامین بخشی از نیاز گوشت قرمز استان هرمزگان در کشتارگاه جهرم

مدیر کل دامپزشکی استان فارس در سفری یک روزه به جهرم به صورت سرزده از کشتارگاه دام این شهرستان بازدید کرد

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی فارس ، مدیر کل دامپزشکی استان ضمن سفربه شهرستان جهرم به صورت سرزده از کشتارگاه دام این شهرستان بازدید و مراحل بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار دام و استحصال گوشت قرمز را بررسی کرد.
 یعقوب مهندس ضمن گفتگو با تنی چند از قصابان جهرم ، نقطه نظرات آنان را استماع و به بررسی مسائل و مشکلات مربوط به کشتارگاه پرداخت.
قابل ذکراست که کشتارگاه جهرم با ظرفیت کشتار روزانه 200 راس گوسفند و 5 راس گاو از کشتارگاههای فعال استان فارس به شمار می رود که علاوه بر تامین نیاز شهروندان جهرم ، بخشی از  لاشه های کشتار شده با رعایت زنجیره سرد و با خودروهای سردخانه دار به شهرستان بندر عباس حمل می گردد .
مدیر کل دامپزشکی استان فارس قبل از سفر به جهرم به صورت سرزده از مناطق تحت پوشش واکسیناسیون بر علیه بیماریهای طاعون نشخوارکنندگان کوچک  و بروسلوز در بخش کوهنجان شهرستان سروستان بازدید کرد.
 یعقوب مهندس دراین بازدید ضمن نظارت مستقیم بر روند واکسیناسیون درمنطقه و بررسی نحوه واکسیناسیون و شرایط حمل واکسن با تنی چند از دامداران این بخش در خصوص کیفیت و کمیت خدمات رسانی دامپزشکی گفتگو کرد.
بخش کوهنجان از توابع شهرستان سروستان یکی از قطب های پرواربندی استان فارس می باشد که از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 29 هزار و 423 راس دام سبک از این بخش به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است و تعداد 5 هزار و 170 راس نیز در قرنطینه می باشد. همچنین جمعیت دام سنگین این بخش نیز 1100 راس گاو و گوساله است.
اضافه می شود که بخش کوهنجان شامل 19 واحد اپیدمیولوژیک بوده و از ابتدای سال جاری تا کنون در 15 واحد آن حداقل یک مورد عملیات واکسیناسیون انجام شده و در مجموع تعداد 134 هزار و 568 راس دام سبک واکسینه شده است.
همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 135 قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری مایه کوبی شده است.
 

 

کد خبر : ۳۹۶۵۱۹