خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی:

7000 هزار خانوار عشایری خراسان جنوبی تشنه‌اند

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به خشکسالی های چند ساله، گفت: بیش از هفت هزار خانوار عشایری در این استان نیازمند آبرسانی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، غلامرضا قوسی در گفت و گو با خبرگزاری مهر اظهارکرد: متاسفانه خشکسالی های پیاپی تاثیرات منفی زیادی بر جامعه عشایری خراسان جنوبی داشته است.

وی از کاهش تولیدات دامی عشایر خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین روند نیاز خانواده های عشایری به آبرسانی نیز افزایش یافته است.

قوسی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ هزار خانواده عشایری در سطح استان خراسان جنوبی زندگی می کنندبیان  داشت: به طور میانگین در هر ماه، ۱۷ هزار متر مکعب به این خانواده ها آبرسانی می شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه در 4ماهه نخست سال جاری ۶۰ هزار متر مکعب به عشایر استان آبرسانی داشته ایم، افزود: در این مدت به طور میانگین به ۴۸۰ منطقه عشایری آبرسانی می شود.

وی با اشاره به بارندگی های چند روز گذشته، گفت: بنا به گفته برخی عشایر استان، اگر این بارندگی ها تا 10 دقیقه دیگر ادامه داشت، آب مورد نیاز آن ها برای مدتی تامین می شد.

قوسی ادامه داد:  علی رغم این خشکسالی ها عشایر خراسان جنوبی توانسته اند در 4ماهه نخست سال جاری، تولیدات دامی خود را به  ده هزار و ۳۰۰ تن برسانند که ارزش ریالی آن حدود ۸۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اضافه کرد: در 4 ماهه نخست سال جاری، ۹ هزار تن شیر و فراورده های لبنی و ۳۰۰ تن کرک، مو و پشم و 1000تن گوشت قرمز توسط عشایر این استان تولید و روانه بازار شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود علوفه دام، آب شرب و خشکسالی ها از مشکلات عمده عشایر خراسان جنوبی است که مسئولان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

 

کد خبر : ۳۹۶۶۰۱