خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری عنوان کرد:

افزایش کتابخانه‌ها در مناطق عشایری ظاهر و پوسته توسعه است

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری گفت: متاسفانه برخی توسعه را با رشد اشتباه گرفته‌اند به طور مثال از افزایش تعداد کتابخانه‌ها و ... آمار می‌دهیم در حالی که این‌ها ظاهر و پوسته توسعه است

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران ، علی نقی یزدان ‌پناه در هفدهمین اردوی کشوری دانش‌آموزان دختر عشایری در مشهد با بیان اینکه در دنیای امروز اعتقاد بر این است که آموزش باید منشاء توسعه باشد، تاکید کرد: توسعه واقعی به این مفهوم است که صفاتی نظیر پرسش‌گری، نقدپذیری، صبوری، روحیه جمعی، همکاری و ... در دانش آموزان تقویت شود و ما در آموزش و پرورش عشایر به دنبال این هستیم.

وی با انتقاد از عدم توزیع امکانات عادلانه بین مدارس عشایری و دیگر مدارس، گفت: ما حاضر هستیم تعهد کنیم که اگر نصف امکانات مدارس برخوردار، در خدمت مدارس عشایری قرار بگیرد می تونیم گام‌های بلندی در زمینه آموزش و پرورش عشایری برداریم.

یزدان پناه با بیان اینکه دانش‌آموزان پیش دانشگاهی عشایری می‌گویند در کنکور، با وجود تمام تلاش‌هایی که می‌کنیم به علت عدم وجود معلمان متخصص قادر به رقابت با دانش‌آموزانی که در شهر زندگی می‌کنند، نیستیم، ادامه داد: سهمیه کنکور دانش‌آموزان عشایری از سال 79 قطع شده است؛ در سه سال اخیر تلاش‌های زیادی برای احیای سهمیه کنکور دانش‌آموزان عشایر شده است و دانش‌آموزان عشایری خواهان این هستند که در جهت احیای حقیقی این سهمیه تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری با بیان اینکه آموزش و پرورش عشایر در زمینه‌های مختلف رشد داشته است، گفت: در حال حاضر دانش‌آموزان عشایر  برای ورود به مدرسه نگران پرداخت هزینه طرح سنجش سلامت نیستند و به یمن تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش این هزینه برای آن‌ها رایگان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: با احیای ردیف پیش دبستانی، دانش‌آموزان پیش دبستانی عشایر از این ردیف بهره‌مند خواهند شد زیرا این ردیف برای مناطق محروم است اگرچه که معقتدم دانش‌آموزان عشایر محروم نیستند بلکه کم برخوردار هستند.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: تنها جایی که می‌شود بر روی امنیت و وحدت ملی کار شود اردوی عشایری است، دانش‌آموزان در این اردو حدود 4 روز با یکدیگر زندگی می‌کنند، نظم پذیری آنان بی نظیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری عنوان کرد: اردو دانش آموزی یک تمرین گروهی و یک فرآیند است و اگر دقیق اجرا شود یک روز آن معادل یک سال تحصیلی ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در سال جاری حدود 11 میلیارد تومان برای بهبود و کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش عشایر اختصاص یافته و سه میلیارد و 596 میلیون تومان نیز از ردیف اختصاصی تجهیزات برای تجهیز مدارس عشایری در اختیار آموزش و پرورش عشایر قرار داده شده است.

گفتنی است، اردوی دانش آموزان دختر عشایری از 10 تا 13 مرداد ماه به مدت 4 روز به میزبانی اردوگاه فرهنگی و تربیتی ثامن الحجج (ع) مشهد برگزار شد.

 

کد خبر : ۳۹۶۶۹۵