خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران تاکید کرد:

محصولات عشایر بدون واسطه به مصرف کننده عرضه شود

استاندار تهران گفت: باید با ایجاد و توسعه مراکز عرضه مستقیم، محصولات تولیدی عشایر را بدون واسطه و با هدف کمک به جامعه عشایری به مصرف کنندگان عرضه کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران ، سیدحسین هاشمی روز یکشنبه در دیدار با رئیس سازمان امور عشایر با بیان این مطلب افزود: در همین ارتباط اقدامات لازم برای ایجاد مراکز عرضه مستقیم محصولات عشایری در منطقه شرق استان تهران (شهرستان های دماوند و فیروزکوه) انجام شده است.

وی اظهار کرد: مردم تهران به دنبال محصولات با کیفیت هستند و اگر محصولات سالم و با کیفیت عشایر در دسترس مردم باشد، علاوه بر مصرف کنندگان، عشایر نیز به عنوان جامعه تولید کننده از منافع اقتصادی آن بهره مند خواهند شد.

استاندار تهران تاکید کرد: ایجاد عرضه مستقیم محصولات عشایری به لحاظ اقتصادی هم به نفع عشایر و هم به نفع مردم است.

هاشمی با تاکید بر لزوم توجه و خدمت رسانی بهینه به جامعه عشایری، اظهار کرد: عشایر از گروه های مولد و تولید کننده هستند که حمایت از این قشر موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایر نیز در این دیدار با بیان اینکه سطح خدمات ارائه شده به عشایر استان تهران نسبت به سایر استان های کشور بسیار مناسب و ممتاز است، گفت: نگاه استاندار تهران به عنوان نماینده عالی دولت در ارائه این خدمات به عشایر تولید کننده بسیار موثر و ارزشمند است.

وی افزود: تهران به عنوان پایتخت کشور همواره با مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مختلفی مواجه است و با توجه به موقعیت راهبردی کلانشهر تهران توجه به جامعه عشایری، یک فرصت و کار فوق العاده محسوب می شود.

قندالی افزود: استاندار تهران با سفر و حضور مرتب در مناطق عشایری استان و برگزاری جلسات مستمر و منظم شورای عشایری، خدمات بسیار مناسبی را به عشایر استان ارائه کرده است.

رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به مناطق زیبای عشایری دشت لار گفت: بسیاری از مردم و گردشگران برای بهره مندی از این فضای زیبا به مناطق عشایری سفر می کنند که البته این امر مشکلاتی را نیز برای عشایر کوچنده ایجاد می کند.

وی از استاندار تهران درخواست کرد با انجام مطالعات طبیعت گردی در حوزه عشایری لار و ایجاد کمپ های گردشگری در مناطق عشایری پس از ایجاد زیر ساخت های لازم زمینه مناسب برای ورود طبیعت گردان به این مناطق فراهم شود

 

کد خبر : ۳۹۶۶۹۷