خبرگزاری کار ایران

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرد:

شرایط استفاده و نگهداری گوشت قرمز

مردم باید گوشت قرمز خود را از مراکز مجاز عرضه تهیه نموده و ممهور به مهر و برچسب بهداشتی دامپزشکی باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری سید محمود حسینی رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان گفت: مردم باید گوشت قرمز خود را از مراکز مجاز عرضه تهیه نموده و ممهور به مهر و برچسب بهداشتی دامپزشکی باشد.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان گفت: گوشت قرمز تازه باید فاقد هرگونه رنگ و بوی غیرطبیعی و آلودگی های خارجی بوده و قوام سفت ویژه گوشت را دارا باشد.
 حسینی در ادامه افزود: مردم باید مراقب خرید گوشت های بسیار قرمز که بسیار پرخون و یا دارای قوام شل و آبدار و بسیار خشک و چروکیده که نشان از کیفیت پایین گوشت است باشند.
وی اظهار داشت: گوشت های منجمد را فقط دربسته بندی های سالم و دارای نشانه گذاری کامل و سالم( مخدوش نشده) تهیه نمایند و به مشخصات محل انجماد گوشت و کد پروانه بهداشتی دامپزشکی که بر روی لیبل( برچسب) بسته بندی گوشت ثبت شده توجه نمایید.
حسینی عمر ماندگاری گوشت قرمز را چنین عنوان کرد و گفـت: گوشت قرمز گوسفند و گاو تازه به صورت بسته بندی و قطعه بندی شده در دمای 4-0 درجه سانتی گراد 3 رور و به صورت لاشه کامل به ترتیب 3 و 5 روزبرای گوسفند و گاو می باشد.
وی عمر ماندگاری گوشت قرمز بسته بندی شده گوسفند و گاو را نیز به ترتیب 9 و 12 ماه در دمای 18- درجه عنوان کرد.
این مقام مسئول توصیه کرد: از خرید گوشت منجمد در بسته بندی های که دیفراست( از حالت انجماد خارج شده) شده اند اجتناب نمایند. قصابی ها مجاز به انجماد گوشت قرمز و سایر آلایش خوراکی (دل،جگرو شیردان و ...) نیستند لذا از خرید گوشت های منجمد شده در واحد های قصابی ها خودداری نمایید. از گوشت قرمز تازه بلافاصله بعد از ذبح دام استفاده ننمایند و به منظور افزایش کیفیت و سلامت گوشت باید به مدت حداقل 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف شود. 

 

کد خبر : ۳۹۸۶۳۹