خبرگزاری کار ایران

بیش از یک میلیارد ریال برای داروی های زنبورعسل هزینه شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: یک میلیارد و 123 میلیون ریال اعتبار صرف خرید داروهای ضد انگل زنبورعسل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی،  محمد اصغرزاده معاون سلامت دامپزشکی استان با بیان این که توزیع داروهای ضد انگل بین زنبورداران به صورت رایگان آغاز شده است، افزود: 8 هزار داروی واروسید و 4 هزار نوار بای وارول به منظور مبارزه و کنترل بیماری واروا خریداری و بین زنبورداران به صورت رایگان توزیع می شود.

وی به وجود بیش از 23 هزار کندو در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این داروها با هدف پیشگیری و کنترل بیماری ها و حمایت از تولیدکنندگان در صنعت زنبورداری تهیه و توزیع می شود.

 اصغرزاده ادامه داد: واروا رایج‌ترین بیماری زنبور عسل است که باعث کاهش فعالیت زنبور های بالغ می‌شود و با نفوذ این کنه به داخل حجره زنبوران سبب تولید زنبوران ناقص‌الخلقه (بدون بال) می‌شود.این کنه هرساله سب وارد آمدن خسارت های اقتصادی  و کاهش تولید عسل در استان می‌شود.

وی استفاده از داروی بای وارول را در کاهش تلفات زنبور عسل در کندو و بالا رفتن کیفیت عسل و افزایش تولید این محصول موثر دانست.

در حال حاضر بیش از 600 نفر در استان خراسان جنوبی در صنعت زنبورداری مشغول به فعالیت می باشند.

 

کد خبر : ۴۰۱۱۶۲