خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی همزمان با هفته دولت خبر داد:

کاهش3 درصدی میزان تلفات در طیور استان

کاهش3 درصدی میزان تلفات نسبت به جوجه ریزی از سال 92 تا 94 علی رغم افزایش11 درصدی جوجه ریزی از دستاوردهای مهم دامپزشکی استان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی مدیر کل دامپزشکی این استان با اعلام این خبر اظهار داشت: رقم جوجه ریزی واحدهای پرورش طیور استان طی سال های حضور دولت تدبیر و امید در استان از 84 میلیون قطعه در سال 92 به 93 میلیون قطعه در سال 94 رسیده است.

 مجید روحانی نژاد اعلام داشت: در همین مدت توسعه عملیات بهداشتی و ایمن سازی واحدهای فوق توسط گروه های دامپزشکی بخش خصوصی که با نظارت و پایش مستمر بخش دولتی انجام شده است سبب کاهش واکسیناسیون طیور در واحدهای پرورش شده است.

وی یادآور شد: توسعه عملیات مایه کوبی گله های طیور استان سبب شد تا ضمن روند کاهشی بیماری های این گروه، رقم واکسیناسیون از 577 میلیون دوز به 569 میلیون دوز کاهش یاید که این موضوع نقش مهمی در کاهش واردات واکسن و ازآوری بیشتر و نیز سلامت تولیدات طیور استان داشته است.

روحانی نژاد با اشاره به گسترده تر شدن و شدت یافتن نظارت های بخش دولتی دامپزشکی بر ایمن سازی طیور استان علیه بیماری ها که توسط بخش خصوصی انجام می پذیرد خاطرنشان ساخت: نمونه برداری های انجام شده  نیز در این راستا از 22 هزار مورد به 24 هزار مورد رسیده است.

وی گفت: در جهت اجرای اوامر مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری امور در راستای اجرای سیاست های ابلاغی اصل 44، اداره کل دامپزشکی استان 100 درصد عملیات مرتبط با طیور در زمینه های درمانی و پیش گیری را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش دولتی فقط وظیفه نظارت بر حسن اجرای عملیات را بر عهده گرفته است.

وی سرمایه طیور استان را بخش مهمی از اقتصاد استان خواند و سلامت بخش عمده ای از غذای مردم را وابسته به سلامت طیور استان دانست.

 

کد خبر : ۴۰۳۶۳۲