خبرگزاری کار ایران

خدمات دامپزشکی در دورترین و صعب العبورترین روستاها انجام می گیرد

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در دیدار با فرماندار شهرستان ملکان گفت: با حمایت های مسئولین شهرستانی و فعالیتهای اصولی دامداران و پرورش دهندگان، می توان از ظرفیت های بی نظیر استان در بخش دام، طیور و آبزیان استفاده بهتری نمود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، امیر حسین بهداد مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه از نظر تولید تخم مرغ شهرستان ملکان یکی از شهرستانهای فعال استان بوده و یکی از بزرگترین فارم‌های مرغ مادر تخم‌گذار کشور در این منطقه فعال می باشد افزود: با تدابیر خوبی که استاندار محبوب استان و به تبع آن فرمانداران محترم در حمایت از واحد های اقتصادی و بهبود زمینه های اقتصادی اندیشیده اند، در آینده بستر تولید بیشتر فراهم خواهد شد.

وی همچنین برپشگیری از بیماریهای دام و طیور تاکید کرد و گفت: در امر مبارزه با بیماریهای دامی و طیور، با مجاهدت های همکارانمان در ادارات دامپزشکی شهرستان ها، خدمات دامپزشکی در دورترین و صعب العبورترین روستاها همانند نزدیکترین روستاها به مرکز استان انجام می گیرد.

وی با تاکید بر نقش و اهمیت دامپزشکی در امر پیشگیری از بیماریهای مشترک و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه از مغفول ماندن اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در جامعه انتقاد کرد.

 بهداد در عین حال کمبود اعتبارات را مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی عنوان کرد و افزود: تخصیص کم اعتبارات در این حوزه شیوع بیماریهای دام و طیور را بدنبال خواهد داشت که به تبع آن جمعیت دامی به طور مستقیم و جمعیت انسانی به طور غیر مستقیم از نظر بهداشتی و اقتصادی آسیب دیده و در نهایت اقتصاد ملی کشور دچار مشکلات جدی خواهد شد.

در این دیدار  باقر خانی فرماندار شهرستان ملکان به نقش مهم دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت جامعه و تأمین امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: لازم است حمایت بیشتری از دامپزشکی صورت گیرد تا از نظر تولید سالم فرآورده های دام و طیور مشکلی بوجود نیاید.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه  وددود فدای حسینی به ارائه گزارش در مورد عملکرد اداره شهرستان ملکان در 5 ماهه اول سال 95 پرداخت.

 

کد خبر : ۴۰۶۴۸۰