خبرگزاری کار ایران

دیدار مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با مجمع نمایندگان استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با مجمع نمایندگان استان مرکزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی،  محسن شانقی مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی به همراه سید رضا میر هاشمی معاون توسعه مدیریت و منابع و کوروش خسروی رییس اداره برنامه و بودجه اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با مجمع نمایندگان استان مرکزی دیدار و گفتگو کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی در این دیدار با اشاره به وظایف دامپزشکی در تامین  فرآورده های خام دامی سالم  و نظارت بر عرضه این مواد اظهار داشت: این وظیفه شامل تمام زنجیره غذایی یعنی از مزرعه تا سفره را شامل شده بطوریکه نظارت بهداشتی از اماکن دامی آغاز شده ، در کشتارگاهها دنبال شده  و تا عرضه در فروشگاههای سطح شهر ادامه می یابد.

شانقی در ادامه به عملکرد یکسال اخیر اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از شهریور ماه سال 94 تا شهریور ماه 95 اشاره کرد و از مجمع نمایندگان استان مرکزی هم اندیشی و تعامل در حوزه قانون گذاری و مسایل مرتبط با کشاورزی و دامپزشکی خواستار شد.

وی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام سخن گفت و مبارزه با این نوع بیماریها را از اولویت های سازمان دامپزشکی خواند و ادامه داد: نیمی از بیماری های عفونی انسانها ریشه حیوانی دارند و از حیوان به انسان منتقل می شوند که بایستی درصدی از اعتبارات بخش سلامت جهت پیشگیری از بیماریهای مشترک انسان و دام به دامپزشکی تخصیص یابد.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: بهادار بودن واکسیناسیون در بخش گاو و گوساله و عدم همکاری و استقبال دامداران منجر به کاهش پوشش واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری تب برفکی شده و در طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی 50هزار راس گاو و گوساله واکسینه شدند.

شانقی در پایان خاطرنشان کرد: کنترل این بیماری در بافت سنتی دامداری کشور با امکانات و بودجه سازمان دامپزشکی امری بسیار دشوار و نیازمند کمک‌های برون‌بخشی سایر ادارات مرتبط و ارتقای سطح بودجه‌ای سازمان خواهد بود و دامداران نیز با رعایت مسائل بهداشتی – قرنطینه‌ای و امنیت زیستی می‌توانند در کنترل و مهار بیماری در مواقع همه‌گیری، هم به خود و هم به سازمان دامپزشکی کشور کمک کنند.

در این دیدار نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر قریب الوقوع هیئت دولت به استان مرکزی خواستار اعلام مسائل و مشکلات حوزه دامپزشکی در استان و تخصیص مبالغی از ماده 10 و12 اعتبارات ملی جهت جبران خسارات اقتصادی سنگین وارده به دامداران در بحث بیماری تب برفکی شدند.

 

کد خبر : ۴۰۸۱۵۷