خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی مازندران:

استقرار بازرسان بهداشتی دامپزشکی مازندران از دو روز قبل از عید قربان در میادین عرضه دام

بمنظور تایید سلامت دام های عرضه شده برای عید قربان اکیپ های بازرسان بهداشتی دامپزشکی مازندران بصورت ثابت در میادین عرضه دام مستقر می شوند.

به گزارش ایلنا مدیر کل دامپزشکی استان مازندران اعلام کرد: بمنظور تایید سلامت دام های عرضه شده برای عید قربان اکیپ های بازرسان بهداشتی دامپزشکی مازندران بصورت ثابت در میادین عرضه دام مستقر می شوند.

 سید حسین رضوانی اظهار داشت: شهروندان مازنی برای اطمینان از سلامت دام خریداری شده برای قربانی می توانند در تمامی شهرها به محل استقرار این بازرسان در میادین عرضه دام زنده مراجعه تا دامپزشکان مستقر در این اکیپ ها ضمن معاینه دام خریداری شده قبل از کشتار سلامت دام را تایید نمایند.

وی با اشاره به رعایت نکات بهداشتی در روز عید قربان توسط آحاد مردم تاکید کرد ، از خرید دامهایی که دارای لاغری مفرط و یا تاول هایی بر روی پوست، دنبه و سایر اندامهای خارجی دارند و همچنین دارای پشم های بلند و ژولیده و لنگش هستند خودداری شود و تاکید نمود، بمنظور حفظ سلامت خود و خانواده دامهاییکه دارای آثار کچلی روی پوست (ریختگی پشم)، نفخ و بیماریهای گوارشی مانند اسهال و یا به تازگی آثار تزریق دارو بر روی بدن دام قابل مشاهده است ، دام بیمار تلقی شده و برای قربانی قابل مصرف نمی باشد.

ایشان تصریح کرد که مکاتبات لازم با فرمانداریها و شهرداریهای استان بعمل آمده تا برای تامین بهداشت عمومی جامعه در هر شهر یک و یا حداکثر دو نقطه برای عرضه دام زنده تعیین گردد تا نظارت های بهداشتی دامپزشکی توسط دامپزشکان و کارشناسان بصورت متمرکز و با دقت بیشتری صورت پذیرد لذا توصیه می شود تا شهروندان از خرید دام برای قربانی از دوره گردان خودداری نموده و ضمن تهیه دام زنده برای قربانی از میادین عرضه دام که معمولاً در اکثر شهرستانها کشتارگاه های دام محسوب می شوند به اکیپ های ثابت مستقر در آن میادین مراجعه تا از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل نمایند.

رضوانی در پایان خاطرشنان ساخت: ادارات دامپزشکی شهرستانها در روز عید قربان فعال بوده و با حضور ناظرین فنی بهداشتی و روحانی ناظر شرعی آماده پاسخگویی تلفنی و یا حضوری به سوالات بهداشتی و شرعی هم استانیهای عزیز می باشند.

لازم بذکر است سامانه پاسخگویی دامپزشکی استان مازندران با شماره 1512 بطور شبانه روز آماده پاسخگویی می باشد.

 

کد خبر : ۴۰۸۳۶۲