خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران اعلام کرد:

عشایر تهران در سال گذشته 65 هزار تن محصول تولید کردند

استاندار تهران گفت: عشایر استان تهران در سال گذشته بیش از 65 هزار تن انواع محصولات زراعی، دامی، لبنی و پروتئینی تولید و روانه بازار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران  ، سید حسین هاشمی در آستانه برگزاری چهارمین نمایشگاه دستاوردهای روستائیان و عشایر استان تهران اظهار داشت: عشایر از گروه های مولد و تولید کننده هستند و حمایت از این قشر موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور می شود.

وی ابراز داشت: باید با ایجاد و توسعه مراکز عرضه مستقیم، محصولات تولیدی عشایر را بدون واسطه و با هدف کمک به جامعه عشایری به مصرف کنندگان عرضه کنیم.

هاشمی افزود: در همین ارتباط اقدام های لازم برای ایجاد مراکز عرضه مستقیم محصولات عشایری در استان تهران انجام شده است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: مردم تهران به دنبال محصولات با کیفیت هستند و اگر محصولات سالم و با کیفیت عشایر در دسترس باشد، علاوه بر مصرف کنندگان، عشایر نیز به عنوان جامعه تولید کننده از منافع اقتصادی آن بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: ایجاد عرضه مستقیم محصولات عشایری به لحاظ اقتصادی هم به نفع عشایر و هم به نفع مردم است و هرچقدر خدمات رسانی به عشایر به عنوان جامعه تولید کننده بیشتر شود، میزان تولید محصولات عشایری نیز افزایش پیدا می کند.

هاشمی با تاکید بر ضرورت شناسنامه دار شدن عشایر استان تهران، افزود : قطعا با مشخص شدن تعداد دام و مرتع عشایر، حمایت بهتری از این قشر تاثیر گذار انجام می شود.

گفتنی است، چهارمین نمایشگاه دستاوردهای و توانمندی های روستائیان و عشایر استان تهران از روز دوشنبه 5 مهر تا روز پنجشنبه 8 مهر ماه در پاکدشت برگزار می شود. علاقمندان می توانند از ساعت 10 تا 19 از این نمایشگاه در محل کانون تربیتی پاکدشت بازدید کنند.

 

کد خبر : ۴۱۳۷۹۸