خبرگزاری کار ایران

در شش ماه نخست سال جاری صورت گرفت:

بیش از 48 هزار مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بیش از 48 هزار بازدید از مراکز تحت نظارت این اداره کل در شش ماه نخست سال جاری صورت گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، سیروس سلمان نژاد اظهار کرد: در نیمه نخست سال 95 تعداد 48  هزار و 612 مورد بازرسی، از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان انجام و تعداد 887 مورد نمونه برداری از این فرآورده ها انجام که مقدار 21 هزار و 660 کیلو گرم فرآورده های خام دامی از این واحدها ضبط و معدوم و 93  واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با اشاره به کشتار 112 هزار و 330 راس دام سبک و سنگین با نظارت این اداره کل افزود: 5 هزار و 730 تن گوشت در شش ماه گذشته از کشتارگاه های دام استان استحصال که مقدار 41 تن گوشت قرمز به دلیل وجود برخی بیماری های انگلی و لاغری دام ضبط و معدوم سازی شده است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشتار 11 میلیون و 640 هزار قطعه طیور اشاره کرد و ادامه داد: از ایت تعداد طیور کشتار شده مقدار 27 هزار و 238 تن گوشت مرغ استحصال شده که تعداد 184 هزار و 612 قطعه طیور غیر قابل مصرف تشخیص و توسط بازرسان این اداره کل ضبط و معدوم سازی شده است.

سلمان نژاد بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده های خام دامی اعم از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیر مجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های فاقد هویت و غیرمجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، انقضا و کد ردیابی دامپزشکی مراتب را با شماره‌تلفن‌ 1512سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اطلاع داده تا برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

 

کد خبر : ۴۱۴۸۲۵