خبرگزاری کار ایران

با اصلاح نژاد هزار و ۸۰۰ راس دام سبک و ۳۰۵ راس دام سنگین؛

جهاد کشاورزی فیروزکوه ، پیشرو در اصلاح نژاد دام استان

مدیرجهادکشاورزی فیروزکوه با بیان اینکه فیروزکوه در اصلاح نژاد دام سبک وسنگین جزء رتبه های برتر استانی است ، گفت:‌ امسال بیش از هزار و 800 راس دام سبک و حدود 500 راس دام سنگین تحت برنامه های اصلاح نژادی ،مورد حمایت جهاد کشاورزی قرار می گیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ، مسعود ایلکا گفت: اصلاح نژاد دام سبک وسنگین در شهرستان جزء رتبه های برتر استانی بوده‎؛ به طوری که امسال بیش از هزار و 800 راس دام سبک و حدود 500 راس دام سنگین تحت برنامه های اصلاح نژادی ،مورد حمایت جهاد کشاورزی قرار می گیرند.

ایلکا تصریح کرد : در مورد دام سنگین با توجه به پراکندگی روستاها اصلاح نژاد دام سنگین با تلقیح اسپرم نژاد دومنظوره سیمنتال با کیفیت خوب گوساله و سرعت رشد بسیار بالا مورد توجه وحمایت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد : به همین منظور بیش از 600 دز اسپرم نژاد سیمنتال ومونت بیلیارد به صورت یارانه ای از سال گذشته تا کنون تهیه شده که تا کنون حدود 450 راس دام سنگین با این اسپرم ها تلقیح گردیده اند.

ایلکا در خصوص دام سبک نیز گفت: تلقیح دام های سبک شهرستان با اسپرم نژاد رومانوف که یکی از بهترین نژادهای گوسفند دنیا از نظر چند قلوزایی وسرعت رشد است‏، پیگیری می شود.

وی افزود: این تعداد دام سبک به صورت همزمان در هیچ جای استان وکشور انجام نشده واین امر مایه مباهات شهرستان است .

ایلکا در پایان خاطرنشان کرد : جهاد کشاورزی فیروزکوه تمام تلاش خود را برای عمل به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل به کاربسته وسعی دارد که در بخش دامپروری پروژه اصلاح نژاد خود را با دقت تمام با همکاری بهره برداران شهرستان به انجام برساند.

کد خبر : ۴۳۸۹۸۳