خبرگزاری کار ایران

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با شهردار تهران:

شما با پشتکار و دلسوزی، موفقیت های بسیار به دست آورده اید

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۱۵

انصاف این است که بگوییم وضع تهران به گونه ای شده که انسان احساس طراوت، شادابی و زندگی می کند. تهران شهری است که برای ادامه زندگی می توان به آن دل بست.

محمد باقر قالیباف، صبح پنجشنبه، با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اقدامات و خدمات شهرداری تهران، ابراز داشت: اتفاقات تهران در مقابل چشم همه هست و من - به دلیل نوع کاری که دارم و باید هفته ای چند بار به تهران بیایم - این اقدامات و تلاش ها را می بینم؛ فکر می کنم کمتر کسی باشد که این موفقیت ها را ببیند و به یاد شما نیفتد.

امام جمعه موقت قم خاطر نشان ساخت: انصاف این است که - در یک جمله بگویم - وضع تهران به گونه ای است که انسان احساس طراوت، شادابی و زندگی می کند و تهران شهری است که برای ادامه زندگی می توان به آن دل بست؛ این نتیجه برنامه ها و دلسوزی های شما است، اگرچه در تهران با این وسعت و گستردگی مشکلات و مسایلی هم وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه صحبت های خود به عهد نامه مالک اشتر که حضرت امیر المونین (ع) در آن بر روی چهار نکته تاکید ویژه داشتند، اشاره کرد و گفت: این چهاردستور لازمه یک مدیریت توانمند و قوی، چه در جایگاه شهرداری و چه سایر مسئولیت ها است. نخست توجه به آبادانی شهرها و مراکزی که مردم در آن ساکن هستند؛ یعنی جایی که جلوه های آبادانی آن برای مردم دیدنی باشد. این در مقابل کسانی است که می گویند اسلام به دنیا نمی اندیشد. یک مقایسه کلی میان قبل و بعد از انقلاب نشان می دهد که سمت و سوی آبادانی چگونه بوده است.

مدیر عالی حوزه های علمیه سراسر کشور یادآور شد: نکته دوم در اینکه، باید توجه کرد مسئول جامعه فقط مسئول آبادانی نیست، بلکه باید کار فرهنگی را در کنار کار عمرانی انجام داد؛ در غیر این صورت تفاوتی میان ما و کشورهای غیر اسلامی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری نکته سوم در عهد نامه مالک اشتر را دشمن شناسی عنوان کرد و گفت: هر حرکتی با یکسری دشمن مواجه می شود، کشور ما با تحریم ها و کینه ورزی ها روبرو بوده و این کشور سال ها مقاومت کرده است. یکی از موضوعات مهم دشمن شناسی و مقاومت کردن است.؛ نکته بعدی اینکه برای عمران و آبادانی چرخه مالی لازم است یعنی گرفتن خراج از مردم و تامین مالی؛ چون تا این چرخه مالی نباشد کاری پیش نمی رود.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به شهردار تهران گفت: خوشبختانه شما جزو موفقین هستید که با پشتکار و دلسوزی، موفقیت های بسیار به دست آورده اید؛ ما برای اداره کشور به این فاکتور ها، یعنی همان دلسوزی، پشتکار و انعطاف پذیری نیاز داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «دنیا به ایران به عنوان کشوری که باید الگو باشد نگاه می کند»، ابراز داشت: البته ما نتوانسته ایم آنچه مورد خواست مقام معظم رهبری بوده است را ارایه دهیم، تنها رهنمود های ایشان نیز نمی تواند یک شبه این الگو را بسازد، بلکه مدیران باید گوش به فرمان باشند و به این رهنمود ها عمل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین اظهار کرد: نکته دیگر غفلتی است که گاهی اتفاق می افتد، باید بدانیم خواستگاه انقلاب حوزه و روحانیت است، نمی توانیم جامعه ای را تعریف کنیم اما خواستگاه اصلی آن را فراموش کنیم. اگر روحانیت و حوزه را از انقلاب منها کنیم، هویت آن از بین می رود. اگر کسی در دوره دفاع مقدس شهید می شد، با این نگاه بود که امام (ره) نایب امام زمان (عج) است و یک امر تعبدی انجام داده است.

مدیر عالی حوزه های علمیه سراسر کشور در پایان تاکید کرد: خوشبختانه شما به این موضوعات توجه دارید و امیدوارم بتوانید با حفظ موفقیت های گذشته، گام های موفقیت آمیز بیشتری بردارید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز