خبرگزاری کار ایران

حفظ و احیاء هویت محلی در ۲۱ خانه پژوهش شمال تهران

کد خبر : ۱۰۴۵۳۲

کانون پرسشگران منطقه که از افراد جوان، دارای تحصیلات مرتبط و ساکن محله تشکیل شده، با هدف گردآوری داده های محلی، انجام پژوهش های فرهنگی و اجتماعی در سطح محله و پژوهش محور شدن اقدامات محلی شکل گرفته است.

ایلنا: ۲۱ خانه پژوهش در سراهای محلات شمال تهران تشکیل و با هدف احیاء هویت محلی، مکتوبات، مستندات و داده های محلی را گردآوری می‌کند.

به گزارش ایلنا، " محسن جلالی " فراهانی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با همکاری اداره مطالعات سه کانون تاریخ شفاهی، نویسندگان و پرسشگران با مشارکت ۲۹۶ عضو در محلات منطقه یک شهر تهران تشکیل و فعالیت خود را با هدف ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی محله، افزایش آگاهی و مشارکت شهروندان و احیای هویت محلی در سطح محلات منطقه یک آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه تشکیل این کانون ها با تلاش ۲۱ پژوهشگردر ۲۱ خانه پژوهش در سرای محلات منطقه صورت گرفته است، افزود: کانون پرسشگران منطقه که از افراد جوان، دارای تحصیلات مرتبط و ساکن محله تشکیل شده، با هدف گردآوری داده های محلی، انجام پژوهش های فرهنگی و اجتماعی در سطح محله و پژوهش محور شدن اقدامات محلی شکل گرفته است.

جلالی در خصوص تشکیل کانون نویسندگان در سطح منطقه توضیح داد: کانون نویسندگان با هدف غنا بخشیدن به مکتوبات و مستندات محلی و در نهایت نشر آثار فراخور حال محله و همچنین جذب و حمایت استعدادهای جوان و علاقه مندان به نویسندگی و ایجاد هم افزایی از طریق هم نشینی و همکاری صاحبان تجربه با نیروهای جوان در هر محله از محلات ۲۶ گانه منطقه، تشکیل شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک خاطر نشان ساخت: کانون تاریخ شفاهی با عضویت ساکنین قدیمی محلات و با هدف اصلی گردآوری و مستندسازی تاریخ محله که سینه به سینه نقل شده و در جایی مستند نشده است شکل گرفته و احیای هویت محلی و جمع آوری روایت ساکنین قدیمی محلات از تاریخچه هر محله، بررسی صحت این روایات و در نهایت ثبت آنها را در برنامه های خود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز