خبرگزاری کار ایران

نمایندگان شورای شهر تهران در شوراهای فرادست انتخاب شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۵۲

ابوالفضل قناعتی، علیرضا دبیر و محسن پیرهادی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، جهت عضویت در شورای اسلامی شهرستان ری انتخاب شدند.

ایلنا: ‌ اعضای شورای شهرستان‌های تهران، ری و شمیرانات انتخاب شدند.

به گزارش ایلنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در چهارمین جلسه که یکشنبه(بیست و چهارم شهریور ماه) برگزار شد، نسبت به تعیین نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران، جهت عضویت در شوراهای شهرستان تهران، ری و شمیرانات و همچنین عضویت در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران اقدام کردند.

احمد مسجدجامعی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در جریان تعیین نمایندگان شورای شهرستان‌های تهران، ری و شمیرانات اعلام کرد: طبق قانون انتخاب سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای شورای شهرستان تهران، صراحت قانونی دارد و برای شهرستان‌های ری و شمیرانات نیز که بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، قانون اجازه داده است که بیش از یک نماینده از شورای شهر تهران، برای عضویت در این شوراها انتخاب شوند.

ولی‌الله شجاع‌پوریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه خاطرنشان کرد: این حق شهرستان تهران است که سه نفر نماینده از اعضای شورای اسلامی شهر تهران داشته باشد چرا که پشتوانه قانونی و مصوبه مجلس را دارد.

وی در ادامه افزود: اگرچه امکان افزایش تعداد نمایندگان در شوراهای شهرستان ری و شمیرانات به واسطه جمعیت بیش از ۴۰۰ هزار نفر وجود دارد اما مصوبه مجلس را ندارد. اگر به دلیل افزایش جمعیت، می‌توان تعداد نمایندگان عضو در شوراهای فرادست را از یک نفر به دو نفر بیشتر افزایش داد، باید آیین‌نامه جدیدی در باب اصلاح آن در شورای عالی استان‌ها تصویب شود.

بر همین اساس، اعضای شورای شهر تهران بر این پیشنهاد که برای هر یک از شوراهای شهرستان ری و شمیرانات سه نفر عضو را انتخاب کنند، به اجماع رسیدند همچنین تاکید کردند که چنانچه طبق قوانین موجود، عضویت تنها دو نفر از اعضای انتخابی در این شوراها الزامی بود، نفرات اول و دوم به عنوان منتخبین شورای اسلامی شهر تهران، در این شوراهای فرادست تعیین خواهند شد.

بر اساس این گزارش، آقایان ابوالفضل قناعتی، علیرضا دبیر و محسن پیرهادی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، جهت عضویت در شورای اسلامی شهرستان ری انتخاب شدند.

همچنین معصومه آباد، مرتضی طلایی و رحمت‌الله حافظی دیگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در شورای اسلامی شهرستان شمیرانات انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش در ادامه جلسه در خصوص تعیین اعضای شورای اسلامی شهرستان تهران نیز رای‌گیری صورت گرفت که به ترتیب مهدی چمران، احمد مسجدجامعی و پرویز سروری انتخاب شدند.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در دستور این جلسه شورا قرار داشت، انجام انتخاباتی به منظور تعیین خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران بود، این موضوع نیز به دلیل تفاسیر متفاوتی که از دو آیین‌نامه مصوب هیات دولت مصوب سال‌های ۷۸ و ۸۴ در خصوص اختیارات هیات رییسه در خصوص تعیین خزانه‌دار شورا به وجود آمده بود با رای اعضای شورا از دستور جلسه خارج شد تا هیات رییسه مجددا پیرامون این موضوع تصمیم‌گیری کند.

در ادامه جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران دو فوریت تعیین اعضای منتخب و تصمیم‌گیر در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران را که به صورت تخصصی تخلفات ناشی از ساخت و سازهای شهر را از جمله تراکم مازاد، اضافه بنا و… رسیدگی می‌کند و به تصویب رساندند.

بر همین اساس، اسماعیل دوستی، احمد دنیامالی، محمد سالاری، حبیب کاشانی، محمد مهدی تندگویان، اقبال شاکری، هادی ساعی، محسن پیرهادی، حسن سرخو و ابوالفضل قناعتی به عنوان منتخبین اعضای شورای اسلامی شهر تهران در شعب ۱۰ گانه کمیسیون ۱۰،۱۰۰ شهرداری تهران، تعیین شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز