خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران؛

ترافیک شدید در ۴ بزرگراه تهران / مهر بدون حادثه‌ ترافیکی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۱۶

بزرگراه‌های شهید همت و زین‌الدین پر ترافیک‌ترین بزرگراه شهر بوده‌اند همچنین بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری ورودی تهران کرج و نواب نیز زود‌تر از هر زمان با ترافیک مواجه شدند.

ایلنا: ‌ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان اینکه ترافیک مهرماه امسال ۴۵ دقیقه زود‌تر آغاز شد، گفت: ‌ مهر امسال بدون هیچ حادثه‌ و گره ترافیکی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " سید جعفر تشکری هاشمی " در نخستین روز بازگشایی مدارس در مرکز کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه جمعیت مسافر شهر تهران در طول روز به ۱۲ میلیون نفر افزایش می‌یابد اظهار کرد: از اوایل تیرماه عملیات مهرماه در بخش‌های مختلف حمل و نقل عمومی و ترافیک آغاز شد تا مهرماه آرام و روانی را داشته باشیم. بر این اساس با وجود کمبودهای نقدینگی اقداماتی را در بخش مترو، تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی به منظور ارائه خدمات بیشتر آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه از ساعت ۳۰:۵ امروز در تمامی حوزه‌ها سرویس‌دهی آغاز شده است، گفت: تمامی اتوبوس‌ها و واگن‌های قطار با امکانات محدود تعمیر شده است تا اول مهرماه مشکلی در ارائه خدمات نداشته باشیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه مسافران مترو تهران از ساعت ۵ تا ۶ صبح ۱۱ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: از ساعت ۶ صبح تا ۷ صبح ۱۷ درصد و در ساعت ۷ تا ۸ صبح نیز ۱۸ درصد افزایش تعداد مسافر را شاهد بودیم به طوری که میانگین وزنی افزایش تعداد مسافر در نخستین روز مهرماه امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد است.

وی گفت: سرفاصله ورود قطار تهران - کرج هم‌اکنون ۷ دقیقه است و ما به دنبال کاهش آن به ۵ دقیقه هستیم. همچنین سرفاصله ورود قطار تهران ۴ یا ۳۰:۴ دقیقه است که با افزایش تعداد واگن می‌خواهیم این زمان به ۲ دقیقه کاهش یابد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ترافیک صبحگاهی امروز ۴۵ دقیقه زود‌تر از هر روز آغاز شد، تصریح کرد: ‌ بزرگراه‌های شهید همت و زین‌الدین پر ترافیک‌ترین بزرگراه شهر بوده‌اند همچنین بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری ورودی تهران کرج و نواب نیز زود‌تر از هر زمان با ترافیک مواجه شدند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه به جز حادثه واژگونی پراید در ساعت ۳۴:۶ در مسیر شرق به غرب بزرگراه نیایش هیچ حادثه جرحی و فوتی نداشتیم، ادامه داد: تمرین و مانور قبل از شروع سال تحصیلی در تمام بخش‌ها را داشتیم تا امروز با استفاده از ابزارهای تکنولوژی بار ترافیکی منظمی را تجربه کنیم. همچنین ۷۰۰ کیلومتر معابر شهر تهران مجهز به فیبر نوری و با تجهیز ۱۰۰۰ دوربین تصویری و ۵ مرکز کنترل ترافیک محلی و ۴۰۰ تقاطع سیستم هوشمند موفق شدیم ترافیک صبحگاهی را به صورت کامل کنترل و رصد کنیم.

وی با بیان اینکه محدود طرح ترافیک با نصب ۷۰۰ دوربین در ۲۳۰ معبر به صورت کامل کنترل می‌شود، گفت: علاوه بر نصب دوربین در پایانه‌های تاکسیرانی و نصب سیستم GPS بر روی ۱۰۰ درصد اتوبوس‌ها شهروندان می‌توانند از زمان ورود اتوبوس به ایستگاه مطلع شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نرم‌افزار ثبت وقایع در شهر تهران برای آگاهی یافتن از اتفاقات شهر تهران نصب شده است تأکید کرد: در ساعت‌های خلوتی روز و شب در برخی از بزگرراه‌ها شاهد سرعت غیرمجاز هستیم که علی‌رغم وجود نصب دوربین‌های کنترل سرعت برخی از شهروندان این موارد را رعایت نمی‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در مورد تغییر ساعت کاری ادارات گفت: ساعت کار ادارات و مدارس ۳۰:۷ صبح شده و ساعت تعطیلی ادارات و بازار نیز تقریبا همزمان است که این مساله بر سنگین شدن ترافیک و ایجاد مشکلات در ترددهای شهری دامن می‌زند چرا که اگر ما توزیع مناسبی بین سفر‌هایمان داشته باشیم تسهیل تردد‌ها در شهر نیز امکانپذیر است که امیدواریم با همکاری وزارت کشور و با نظر مسوولین و سیاستگزاران بتوانیم سرفاصله مناسب و معنا داری بین سفر گروهای مختلف ایجاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز