خبرگزاری کار ایران

پیام معاون عمران وزیرکشور به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۳۸

آتش نشانان پرتلاش علاوه بر حضور در صف اول خدمت رسانی به آسیب دیدگان در شهرها و روستاها، در هنگام وقوع حوادثو سوانح غیرمترقبه نیز در خط مقدم امداد و نجات به آسیب دیدگان قرار دارند و از هیچ تلاش و کوششی در جهت دستیابی به این امر مهم فروگذار نیستند.

ایلنا: " هوشنگ خندان‌دل " معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیرکشور با صدور پیامی فرا رسیدن هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی را گرامی و این روز را به آتش نشانان سراسر کشور تبریک گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، متن پیام خندان دل به شرح ذیل است:

" هفتم مهرماه، یادآور حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان کشور در عرصه دفاع مقدس است. غیور مردانی که با اخلاص و احساس مسئولیت، به امر خطیر خدمت رسانی به آسیب دیدگان ناشی از حملات دشمن پرداختند و برگ زرین دیگری از ایثار و جوانمردی را در دفتر این مرزوبوم ثبت کردند.

آتش نشانان پرتلاش علاوه بر حضور در صف اول خدمت رسانی به آسیب دیدگان در شهرها و روستاها، در هنگام وقوع حوادثو سوانح غیرمترقبه نیز در خط مقدم امداد و نجات به آسیب دیدگان قرار دارند و از هیچ تلاش و کوششی در جهت دستیابی به این امر مهم فروگذار نیستند.

یکی از اهداف مهم تشکیل سازمان ها، واحدها و پایگاه های آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطح شهرها و روستاهای کشور، ارتقای سطح ایمنی در شهرها و روستاها و حفظ جان و مال شهروندان است و بدین جهت عملکرد سازمان ها، واحدها وپایگاه های آتش نشانی و خدمات ایمنی در شهرها و روستاها حائز اهمیت و توجه خاص بوده که این مهم حاصل تلاش آتش نشانانی است که خود را به میان آتش و دود می زنند تا جان هم میهنان خود را نجات دهند.

با توجه به توسعه مناطق شهری و شهرنشینی در کشور که توسعه ساخت و سازها، ایجاد خیابانها و معابر جدید شهری، افزایش جمعیت شهرنشین، گسترش زندگی ماشینی، اضافه شدن مراکز مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، درمانی، صنعتی و…، افزایش آلودگی هوا و محیط زیست را در پی داشته، شهرها بیش از پیش در معرض خطر سوانح مختلفی هستند. برخی از این سوانح همان سوانح قدیمی هستند با این تفاوت که اندازه و مقدار آنها بسیار افزایش یافته و برخی محصول زندگی ماشینی و توسعه شهرنشینی و برخی ناشی از کاربرد ماشین آلات و تجهیزات جدید و مواد شیمیائی در شهرهاست و حوادثناشی از عدم رعایت موارد ایمنی در فرآیند ساخت و ساز همچنان ولی با گستردگی و تلفات بیشتری روی می دهد.

همچنین معنا و مفهوم ایمنی در شهرهای امروز به تبع توسعه شهرنشینی و افزایش تقاضای شهروندان برای افزایش ضریب ایمنی و ارائه خدمات مرتبط با ایمنی، دستخوش تحولاتی شده و با گذشته بسیار تفاوت کرده و فعالیت در این عرصه نیازمند همکاری متقابل سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ها با تمامی دستگاه های ذیربط نظیر اورژانس، بیمه، آب، برق، گاز، پلیس و همفکری با مراکز پژوهشی است.

امروزه ارتقای سطح ایمنی در شهرها و روستاها از اولویتهای کاری دست اندرکاران مدیریت شهری و روستائی شامل شهرداری ها و دهیاری ها و وشوراها، دولت، مجلس و از جمله انتظارات عمده شهروندان از مسئولان است.

وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور به عنوان متولی و پشتیبان سازمان ها و واحدهای آتش نشانی در شهرها و روستاها، همواره می کوشند تا زمینه ارتقاء آنها را از طریق کمک به ساخت ایستگاه های آتش نشانی استاندارد، تجهیز ایستگاه ها به ماشین آلات و تجهیزات مدرن، ارائه آموزش های مختلف، انجام تحقیقات و پژوهش های کاربردی و برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی فراهم آورد.

با توجه به اهمیت وجود شهرها و جوامع ایمن از طریق توسعه خدمات آتش نشانی ها و جلب مشارکت شهروندی و با عنایت به رسالت دولت، شهرداری ها و دهیاری ها در زمینه هدایت، نظارت و پشتیبانی از سازمانها و واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی؛ ‌ وزارت کشور می کوشد زمینه ارتقاء خدمات این واحدها در شهرها و روستاها را بیش از پیش فراهم نماید.

در این عرصه در کنار حمایت ها و پشتیانی های سخت افزاری، برنامه ریزی و اجرای فعالیت ها و اقدامات در موضوعات اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم و موثر می باشد که بدون شک نیازمند جلب برنامه ریزی شده مشارکت های مردمی است و در این خصوص به فعالیتهایی نظیر اجرای طرح آتش نشان داوطلب، برنامه ریزی برای ارتقای فرهنگ پیشگیری، برنامه ریزی برای کاهش مخاطرات در مشاغل پرسانحه و برنامه ریزی برای کاهش خسارات زنان و کودکان از طریق آموزش شهروندی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و بهره گیری از قابلیت های رسانه های ارتباط جمعی می توان اشاره نمود.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شبانه روزی آتش نشانان خدوم و زحمتکش در شهرها و روستاها، یاد و خاطره آتش نشانان ایثارگر و از جان گذشته که در حین انجام وظیفه جان خود را از دست دادند را گرامی می دارم و هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی را صمیمانه به خانواده بزرگ آتش نشانان کشور تبریک و تهنیت عرض می نمایم وامیدوارم که در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی شاهد پیشرفت های روزافزون در این عرصه و توفیق خدمتگزاری بیشتر به مردم عزیز کشورمان باشیم. "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز