خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی بهداشت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران خبر داد:

برگزاری همایش بزرگ روز جهانی کودک در برج میلاد

کد خبر : ۱۱۰۵۶۵

حمایت از کودکان در دنیا فقط به عهده یک دستگاه و یک سازمان خاص نیست و یک کار فرابخشی است تا با اجرای برنامه‌های متعدد کودکان دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

ایلنا: دبیر شورای عالی بهداشت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران از برگزاری همایش بزرگ روز جهانی کودک «حقوق همیشگی کودکان» با حضور بیش از ۱۵۰۰ کودک(۶ الی ۷ ساله) در برج میلاد و در تاریخ ۱۶ مهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، " حسن علی غفاری " در نشست خبری امروز خود با اشاره به برگزاری همایش بزرگ روز جهانی کودک با عنوان «حقوق همیشگی کودکان، بهداشت، ایمنی و محیط زیست»، اظهار داشت: این همایش در روز ۱۶ مهر ماه «۸ اکتبر» در برج میلاد برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این همایش ۱۵۰۰ الی ۲ هزار کودک ۶ الی ۷ ساله شرکت خواهند کرد که بیشتر کودکان حاضر در همایش بچه‌های پیش‌دبستانی و دبستانی هستند که با همکاری مناطق و مدارس تهران به این همایش دعوت شده‌اند.

غفاری هدف از برگزاری همایش بزرگ روز جهانی کودک را آشنایی کودکان با مقوله بهداشت، ایمنی و محیط زیست دانست و گفت: امروزه کودکان نیاز به حمایت ویژه‌ای دارند و کودکانی که قرار است در آینده کشور را به دست بگیرند باید حمایت کافی شوند.

دبیر شورای عالی بهداشت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران، افزود: در تمامی کشورهای دنیا در حوزه بهداشتی توجه ویژه‌ای را به کودکان دارند چرا که باید به گونه‌ای رفتار کنیم که زیرساخت‌های خداوندی مثل درختان، رودخانه‌ها و فضای سبز برای نسل آینده حفظ شود.

غفاری بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی مدون و مناسب کودکان را از خطرات طبیعی و غیرطبیعی و آسیب‌های اجتماعی دور کنیم که البته برای اجرای این گونه طرح‌ها باید دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در ادامه نشست خبری خود در خصوص دستگاه‌های همکار برای برگزاری همایش بزرگ روز جهانی کودک، گفت: وزارت آموزش و پرورش، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، وزارت بهداشت و پلیس راهور از جمله دستگاه‌هایی هستند که شهرداری را برای برگزاری این همایش کمک می‌کنند.

دبیر شورای عالی بهداشت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران در خصوص محتوای همایش بزرگ روز جهانی کودک، گفت: این همایش در تاریخ ۱۶ مهر برگزار خواهد شد که قاری همایش کودک ۱۲ ساله‌ای است و مجری آن نیز کودک خواهد بود و برخلاف مراسم‌های مختلف، این همایش سخنران ندارد.

غفاری خاطرنشان کرد: پخش انیمیشن‌های مختلف و بازی‌های متنوع با مفاهیم بهداشت، ایمنی و محیط زیست و همچنین برگزاری مسابقات نقاشی از جمله برنامه‌های همایش بزرگ روز جهانی کودک است.

وی ادامه داد: در پایان مسابقات نقاشی تعدادی از نقاشی‌هایی که توسط نقاشان انتخاب شود یونیوسف ارسال خواهد شد که امیدواریم برنامه‌های پیش‌بینی شده مورد پسند کودکان قرار گیرد.

غفاری تأکید کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است ۱۵۰۰ الی ۲ هزار کودک از ۲۲ منطقه تهران در این همایش شرکت کنند که در این بخش اداره کل مشارکت‌های اجتماعی و شهرداری پیش‌بینی‌های لازم را جهت رفت و آمد کودکان کرده است.

دبیر شورای عالی بهداشت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران، تصریح کرد: حمایت از کودکان در دنیا فقط به عهده یک دستگاه و یک سازمان خاص نیست و یک کار فرابخشی است تا با اجرای برنامه‌های متعدد کودکان دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم، اظهار داشت: دبیرخانه همایش بهداشت، ایمنی و محیط زیست در شهرداری تهران است ضمن اینکه تا به امروز همایشی به این شکل برگزار نشده است و برای نخستین بار است که همایش بزرگ روز جهانی کودک در تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز