خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران خبر داد؛

آبیاری فضای سبز مجموعه آرادکوه با شیرابه تصفیه شده

کد خبر : ۱۱۱۲۴۳

میزان شیرابه تصفیه شده دراین تصفیه خانه روزانه بیش از۱۰۰ مترمکعب است که تا چند برابر نیز امکان افزایش آن وجود دارد. هم اکنون از شیرابه تصفیه شده برای آبیاری ۳ هکتار از زمین‌های جنگل کاری مجموعه آراد کوه استفاده می‌شود.

ایلنا: مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: مساحت حوضچه شیرابه‌های پسماند در مجموعه آرادکوه، از زمان بهره برداری تصفیه خانه این مجموعه در بهمن ماه گذشته تاکنون کاهش قابل ملاحظ‌ه‌ای داشته است.

به گزارش ایلنا، " محمد فیاض " با بیان اینکه شیرابه در مدیریت پسماند سخت‌ترین و بد‌ترین عامل است اظهار داشت: وقتی می‌توانیم بگوییم در مدیریت پسماند کاری انجام داده‌ایم که برای شیرابه کاری کرده باشیم. برای شیرابه‌های ۵۰ ساله کهریزک فکری نشده بود اما در ‌‌نهایت با احداثتصفیه خانه شیرابه و بهره برداری آن در بهمن ماه سال ۹۱ خدا را شکر اقدامی در جهت حل این معضل صورت گرفت.

وی افزود: میزان شیرابه تصفیه شده دراین تصفیه خانه روزانه بیش از۱۰۰ مترمکعب است که تا چند برابر نیز امکان افزایش آن وجود دارد. هم اکنون از شیرابه تصفیه شده برای آبیاری ۳ هکتار از زمین‌های جنگل کاری مجموعه آراد کوه استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مدت زمان لازم برای تصفیه تمامی شیرابه موجود در حوضچه شیرابه آراد کوه را ۲۴ ماه اعلام کرد و گفت: تصفیه خانه شیرابه برای رفع مشکل فعلی ایجاد شده که رفع آن از آرزوهای دیرینه مدیریت شهری بوده است.

همچنین می‌توانیم فاضلاب مجموعه و فاضلاب صنعتی محدوده کهریزک رانیزبه اینجا هدایت کرده و با کمک این تصفیه خانه تصفیه کرده و برای فضای سبز استفاده کنیم اما اگر این اقدام انجام نشود، وجود این تصفیه خانه باز هم ارزشمند است.

بر اساس این گزارش تصفیه خانه شیرابه آراد کوه به عنوان بزرگ‌ترین تصفیه خانه شیرابه در کشور، در زمینی به مساحت سه هکتار با ۲۰ مخزن تصفیه و سه اتاق فرمان سال گذشته احداثشد. شیرابه موجود نیز طی مراحلی وارد مخازن شده که در هرکدام از مخازن عملکرد متفاوتی بر روی شیرابه انجام می‌دهند و در ‌‌نهایت آب تصفیه شده در آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طی چند سال اخیر به دلیل افزایش ظرفیت خطوط پردازش زباله و تولید کمپوست از زباله‌های‌تر و در نتیجه توقف دفن مستقیم و سنتی پسماند در تهران، عملا تولید شیرابه نیز به حداقل رسیده و تصفیه خانه احداثشده، حوضچه‌ شیرابه‌ای را که در طول ۵۰ سال به دلیل دفن غیر بهداشتی زباله در کهریزک ایجاد شده بود تصفیه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز